2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Németországban 2006-tól azokon az utakon is fizetni kell úthasználati díjat a nehézgépjárműveknek, amelyeket kitérőként használnak - közölte szerdán Manfred Stolpe német közlekedési miniszter.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A bejelentés ugyan kissé váratlan, de nem előzmény nélküli, hiszen idén január 1-én lépett életbe az autópálya használati díj. A teherautóknak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetniük kilométerenként. Évente 1,4 millió teherautó halad át Németország autópályáin.

Mint arról a Menedzsment Fórum folyamatosan beszámolt, az autópálya-használati díjat eredetileg 2003 augusztusában akarták bevezetni, de a műholdas ellenőrzési rendszert műszaki problémák miatt nem tudták időben üzembe helyezni. A késlekedés miatt a német állam 4,6 milliárd euró kártérítést kér az üzemeltetőktől: a Toll Collect konzorciumtól, amelynek tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute.

A januári sikeres start után több ország is jelezte, hogy a műholdas rendszert átvenné. Így nyilatkozott például a svéd kormány is. Az érdeklődők között van Magyarország: az illetékesek nyilatkozata szerint amilyen hamar csak lehet, hazánk be akarja vezetni az autópálya-használati díj behajtásának elektronikus rendszerét kamionok számára.

Az elkerülő utakra kivetendő díj persze mindenki számára újdonságot jelent. Mint arról az MTI beszámolt, ez 10-12 útszakaszt foglal magába. Manfred Stolpe német közlekedési miniszter ezen úthasználati díj nagyságáról nem nyilatkozott, mivel még folyik a rendszer kidolgozása.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Németországban januártól autópálya-díjat kell fizetni a teherautóknak
Hazánk átvenné a Toll Collect rendszerét
A német autópályadíj-rendszert alkalmaznák a svédek is
Hibátlanul működik a Toll Collect autópálya-díjbeszedő rendszere

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!