[ajanlo=101][igazitas=left/]A bejelentés ugyan kissé váratlan, de nem előzmény nélküli, hiszen idén január 1-én lépett életbe az autópálya használati díj. A teherautóknak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetniük kilométerenként. Évente 1,4 millió teherautó halad át Németország autópályáin.
Mint arról a Menedzsment Fórum folyamatosan beszámolt, az autópálya-használati díjat eredetileg 2003 augusztusában akarták bevezetni, de a műholdas ellenőrzési rendszert műszaki problémák miatt nem tudták időben üzembe helyezni. A késlekedés miatt a német állam 4,6 milliárd euró kártérítést kér az üzemeltetőktől: a Toll Collect konzorciumtól, amelynek tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute.
A januári sikeres start után több ország is jelezte, hogy a műholdas rendszert átvenné. Így nyilatkozott például a svéd kormány is. Az érdeklődők között van Magyarország: az illetékesek nyilatkozata szerint amilyen hamar csak lehet, hazánk be akarja vezetni az autópálya-használati díj behajtásának elektronikus rendszerét kamionok számára.
Az elkerülő utakra kivetendő díj persze mindenki számára újdonságot jelent. Mint arról az MTI beszámolt, ez 10-12 útszakaszt foglal magába. Manfred Stolpe német közlekedési miniszter ezen úthasználati díj nagyságáról nem nyilatkozott, mivel még folyik a rendszer kidolgozása.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Németországban januártól autópálya-díjat kell fizetni a teherautóknak
Hazánk átvenné a Toll Collect rendszerét
A német autópályadíj-rendszert alkalmaznák a svédek is
Hibátlanul működik a Toll Collect autópálya-díjbeszedő rendszere
Az elkerülőutakon is fizetnek majd a teherautók Németországban
Németországban 2006-tól azokon az utakon is fizetni kell úthasználati díjat a nehézgépjárműveknek, amelyeket kitérőként használnak - közölte szerdán Manfred Stolpe német közlekedési miniszter.