Egy rövid tisztelgés után a tiszta kék égről szállt le a Dreamliner pontosan 53 évvel azután, hogy a Boeing 707-ese a Pan Am légitársaság színeiben megkezdte a kereskedelmi szállítást is. A mostani gép nem repül sokkal gyorsabban ugyan, mint az akkori repülő, de nem is ez volt a cél. Ehelyett úgy tervezték meg a Dreamlinert, hogy az utasok számára a magasban töltött órák még kényelmesebbek lehessenek, miközben a tulajdonosoknak olcsóbbá válik az üzemeltetés, segítve az alacsonyabb költségvetésű légitársaságokat is.
Hongkong és Tokió között 240 utas szerezhetett tapasztalatokat a gépről, amely az All Nippon Airways (ANA) légitársaság színeiben tette meg az utat. A társaság elnök-vezérigazgatója, Shinichiro Ito dicsérő szavakkal illette a gépet, bár azt is elismerte ugyanakkor, hogy a Boeing hároméves késésű szállítása pályafutásának nehéz időszaka volt.
Gino Bertuccio, egy Miamiban élő olasz kozmetikai importőr azt mondta, hogy nagyon tetszettek neki az új kialakítású ablakok, melyek a mosdórésznél is megtalálhatók, valamint a nagyobb érintőképernyős panelek, bár arra kíváncsi, hogy ezek hogy fogják bírni a strapát, és a kíváncsiskodó gyerekek tevékenykedéseit. Bertuccio repülésrajongónak titulálja magát, aki 30 ezer dollárért (6,2 millió forint) vette a repülőjegyét egy árverésen. A fizető utasok számára fenntartott 100 ülőhely egyébként szinte azonnal elfogyott. Interneten 78 700 jenért (közel 213 ezer forint) lehetett hozzájutni egy jegyhez, de az ANA a Yahoo! aukciós oldalán is meghirdetett egy párat, ami 890 ezer jenért (2,4 millió forint) kelt el végül.
A Boeing sikere vagy kudarca leginkább Japántól függ, hiszen egyedül itt uralja a cég a piacot az európai vetélytársával, az Airbus-szal szemben. Bár a hároméves csúszás rossz pont volt itt is, hiszen a visszamondott 821 megrendelés tizede Japánhoz kapcsolódik. Egyébként a Dreamlinerek harmadát is japán cégek építették: a Mitsubishi Heavy Industries, a Kawasaki, valamint a Fuji Heavy Industries.
mfor.hu