2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdán először utazhattak fizető utasok a Boeing szupergépével, a világ első szén-kompozit repülőgépével a Hongkong-Tokió járaton.

Egy rövid tisztelgés után a tiszta kék égről szállt le a Dreamliner pontosan 53 évvel azután, hogy a Boeing 707-ese a Pan Am légitársaság színeiben megkezdte a kereskedelmi szállítást is. A mostani gép nem repül sokkal gyorsabban ugyan, mint az akkori repülő, de nem is ez volt a cél. Ehelyett úgy tervezték meg a Dreamlinert, hogy az utasok számára a magasban töltött órák még kényelmesebbek lehessenek, miközben a tulajdonosoknak olcsóbbá válik az üzemeltetés, segítve az alacsonyabb költségvetésű légitársaságokat is.

Hongkong és Tokió között 240 utas szerezhetett tapasztalatokat a gépről, amely az All Nippon Airways (ANA) légitársaság színeiben tette meg az utat. A társaság elnök-vezérigazgatója, Shinichiro Ito dicsérő szavakkal illette a gépet, bár azt is elismerte ugyanakkor, hogy a Boeing hároméves késésű szállítása pályafutásának nehéz időszaka volt.

Gino Bertuccio, egy Miamiban élő olasz kozmetikai importőr azt mondta, hogy nagyon tetszettek neki az új kialakítású ablakok, melyek a mosdórésznél is megtalálhatók, valamint a nagyobb érintőképernyős  panelek, bár arra kíváncsi, hogy ezek hogy fogják bírni a strapát, és a kíváncsiskodó gyerekek tevékenykedéseit. Bertuccio repülésrajongónak titulálja magát, aki 30 ezer dollárért (6,2 millió forint) vette a repülőjegyét egy árverésen. A fizető utasok számára fenntartott 100 ülőhely egyébként szinte azonnal elfogyott. Interneten 78 700 jenért (közel 213 ezer forint) lehetett hozzájutni egy jegyhez, de az ANA a Yahoo! aukciós oldalán is meghirdetett egy párat, ami 890 ezer jenért (2,4 millió forint) kelt el végül.

A Boeing sikere vagy kudarca leginkább Japántól függ, hiszen egyedül itt uralja a cég a piacot az európai vetélytársával, az Airbus-szal szemben. Bár a hároméves csúszás rossz pont volt itt is, hiszen a visszamondott 821 megrendelés tizede Japánhoz kapcsolódik. Egyébként a Dreamlinerek harmadát is japán cégek építették: a Mitsubishi Heavy Industries, a Kawasaki, valamint a Fuji Heavy Industries.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!