Idén nyár elején a korábbi években megszokott számú ügyfél helyett (három hónapon keresztül) 20-40 százalékkal többen jelentkeztek gépjárművezetők elméleti vizsgára, ezért a heti két vizsga napot átmenetileg fel kellett emelnünk heti öt napra, s időnként még a délutánba is belelógtak a vizsgák. A közeljövő feladata a járművezető-vizsgáztatás rendszerének átalakítása, a régóta használt, tesztlapos vizsgáztatás helyett a számítógépes vizsgáztatás bevezetése. Ennek alapfeltételeit a központ új épületszárnyában már megteremtettük, viszont kalocsai és bajai kirendeltségünkön ezt még ez után kell - jelentős ráfordítással megoldanunk.
A felügyelet saját és kijelölt vizsgaállomásain szeptember elseje óta rendelkezésre állnak a menetírókészülékek és a sebességkorlátozó berendezések ellenőrzéséhez szükséges eszközök. A tachográtkorongok ellenőrzése egyelőre még kézi kiértékelő tárcsával történik, de már megrendeltük a két darab számítógépes kiértékelő rendszert: az ennek elhelyezésére szolgáló gépkocsit már egy évvel korábban beszereztük, így ősszel üzembe is állhat. Tapasztalataink szerint a nemzetközi fuvarozók tisztában vannak a tachográf használatával. A belföldi fuvarozók inkább gyakorlatlanok, tapasztalatlanabbak e téren. Még viszonylag sok belföldi tehergépjárműbe nem építették be az előírt berendezéseket. Ez alól már azok a mezőgazdasági áruszállítást végző járművek sem kapnak felmentést, akiket az 50 kilométeres körzetük jelentős mértékű elhagyásán kaptak rajta ellenőrzéskor.
Forrás: Magyar Közlekedés
Az európai igényeknek megfelelően
A Bács-Kiskun Megyei Közlekedési Felügyelet munkáját jól jellemzi, hogy a megye több mint 2200 kilométeres országos és mintegy 9500 kilométer önkormányzati útján látja el a hatósági feladatokat, ami csaknem 250 ezer közúti jármű tulajdonosát, üzemeltetõjét érinti.