A kutatók szerint minden ötödik vásárló szívesen informálódik online, mielőtt a valódi boltokban megvennék az árucikket. Az úgynevezett cross-channel vásárlások igen jellemzők, mivel a netezők 60 százaléka mondta, azt hogy szereti megnézni, megfogni azokat a termékeket amelyeket meg kívánnak vásárolni. A netes vásárlással elégedetlenek fő indoka32 százalékuknál a magas szállítási költség, illetve a vásárlók 29 százaléka nem érzi jól magát az online vásárlás közben. A Forrester hozzáteszi azt is, hogy az európai piacon a cross-channel vásárlások, illetve a brick and mortal áruházak terjedését gátolja, hogy a vásárlók lojalitása igen alacsony.
Az európaiak is szeretnek a neten nézelődni
Az európai internetezők is szívesen nézelődnek kiskereskedelmi portálokon, számol be a Forrester legújabb jelentésében. Ám az online eléréssel rendelkező fogyasztók 22 százaléka hiába nézi meg az interneten az egyes termékeket, ha a többségük offline vásárolja meg.