A társaságok szerdán az új video iPod bemutatóján jelentették be az együttműködést. Az új iPod képes lesz 150 óra videofilm tárolására, lejátszására is. A megállapodás egy lehetséges mérföldkő a hagyományos média digitális terjesztés felé történő migrálásában. Ez a fejlődési irány további kihívást intéz a hagyományos televíziózás felé, egyúttal lehetővé teszi a felhasználónak, hogy tévét, filmeket vagy bármilyen más tartalmat bárhol és bármikor elérjen, értesült a Financial Times.
Egyben ez az első merész lépése Robert Igernek, a Disney október elsejével kinevezett vezérének, mely a technológia erősebb jelenlétének jövőképét is magában hordozza. Ez az első alkalom arra, hogy főműsoridős termékek megvásárolhatók egy nappal a tévés sugárzás után, jelentette be Iger.
A kiadók és mogulok rájöttek arra, hogy ugyanazokon a bejáratott csatornákon keresztül nemcsak zenét (iTunes), hanem filmeket és tévés tartalmakat is lehet értékesíteni. Felvetődnek azonban a kalózmásolatok terjedésével és egyéb illegális másolatok terjesztésével kapcsolatos félelmek. Emellett a producerek és viszonteladók, terjesztők közötti digitális jogdíj elosztása is problémás lehet.
Az Apple az iPodból 2001 októberi bevezetése óta 28 millió darabot értékesített, jelenleg a digitális lejátszó-piac 75 százalékát uralja. A termék óriási előnye, hogy folyamatosan fejlesztik és újabb és újabb kiegészítőkkel látják el.
Kapcsolódó anyagok:
Rekordprofitot hozott az Apple-nek az iPod
Apple: Az iPodnak még a Gucci is behódol