A GfK Hungária közölte, a vizsgálat eredményei szerint a vásárlók 42 százaléka nem hajlandó 15 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba, további 41 százalékuk maximum 15-30 percet utazna, s csak 17 százalékot tesz ki azok aránya, akik hajlandók lennének akár 30 percnél hosszabb utat is megtenni azért, hogy egy számukra ideális bevásárlóközpontban vásároljanak.
Az utazási hajlandóság mértéke a legidősebbek körében a legalacsonyabb. Az átlagosnál többet utaznának a nők, illetve azok, akik ritkán keresnek fel a plázákat - áll a GfK Hungária közleményében.
A GfK a magyarországi bevásárló helyek látogatottságát felmérő tanulmányban az ideális bevásárlóközpont jellemzőit vizsgálta a 15-69 éves lakosság körében 1.000 fős reprezentatív minta alapján júliusban.
MTI