[ajanlo=474][igazitas=left/]Két-három esős nap komoly bevételkiesést jelenthet a szerdán kezdődő legnagyobb európai szabadtéri fesztiválnak, a Szigetnek. Két éve a Sziget első két napján esett az eső, akkor a rendezvény végül nullszaldóval zárt. Fontos tényező az időjárás, a rendezvény bevételeinek ugyanis közel 60 százaléka a jegyértékesítésből folyik be, mondta el Vető Viktória, a Sziget sajtófőnöke.
Az elővételben árusított heti belépők már 10 nappal a rendezvény előtt elfogytak, a közönségszám azonban főleg az eladott napi belépőjegyek száma alapján alakul. Az idén a nagy érdeklődésre való tekintettel első alkalommal már napijegyet is lehetett elővételben vásárolni. Egyelőre nem készült összesítés ezek számáról, azt azonban tudni lehet, hogy a legtöbbet a Sziget legerősebb programkínálatú napjára, szombatra adták el.
Az egyhetes rendezvény idei 1,8 milliárdos költségvetése közel négyszázmillióval haladja meg a 2004-es fesztivál büdzséjét. A teljes költségvetés harminc százalékát adják a kereskedelmi támogatók, öt százaléka a vendéglátásból befolyt összeg, valamivel több mint öt százaléka az állami támogatás, míg közel 60 százalékát a jegybevételből kell előteremteni. A Sziget két főszponzora most is a Pannon GSM és a Dreher, ez a két cég biztosítja a kereskedelmi támogatóktól származó összes bevétel 45 százalékát. Az idei eseménynek közel negyven támogatója van. Ebben az évben új szponzor a Tesco, amely három, összesen hatszáz négyzetméternyi áruházzal jelenik meg a Szigeten, és szintén új támogató a Coca-Cola és a K&H.
Az egy hét alatt a legtöbb zenei programot felvonultató fesztivál mellett az idén a hazai koncertpiac is tovább erősödik. Ennek forgalma 2004-ben meghaladta a 4,5 milliárd forintot, írta a Világgazdaság.
Az időjárástól is függ a Sziget sikere
Az 1,8 milliárd forintos költségvetésből megrendezett fesztivál bevételeit közel 60 százalékban a jegyértékesítés adja. A hazai koncertpiac közben 15 százalékkal bővülhet az idén, értesült a Világgazdaság.