Az internetes vállalati kommunikáció felelőseinek is meg kell érteniük, hogy a virtuális térben a márka ismertsége és elfogadottságából nem következik az a fajta hitelesség, ami az off-line világban megszokott. Csak a közölt információk tartalma, annak minősége, illetve az internetes társadalom (ügyfelek, vásárlók, felhasználók) visszajelzései szolgálhatnak kellő hitelesítéssel.
Fontos tanulság még, hogy az internetes közeg befolyásolása nem csak a "nagyok" privilégiuma. Az egyszerű számítógéppel és közönséges internet eléréssel rendelkező tinédzser képes zavart okozni a Wall Streeten, az egyetemi kollégiumban összebarkácsolt fájlcserélő rendszer (Napster) megrepesztheti a hanglemezipar alapjait.
Az információ hatalma
Azok, akik kimaradtak a dot-com láz pénzesőjéből, illetve azok, akik a dot-com összeomlás következtében elvesztették korábban gyorsan szerzett vagyonukat, most hajlamosak azt állítani, hogy az internet csupán ugyanolyan kommunikációs csatorna, mint az újság, vagy a TV.