20 százalékban részesedik az internet az európai médiahasználatból, derül ki a Milward Brown tanulmányából.
A televízió és a rádió egyelőre fontosabb csatorna, mint az internet. A világháló 20 százalékban részesedik az európai fogyasztók médiahasználatából, míg a rádió 30 százalékban, a televízió pedig 33 százalékban.
A mintegy hétezer brit, német, spanyol, olasz és skandináv telefoninterjú és ötszáz belga és holland megkérdezettel készített interjú alapján készült felmérésből az derül ki, hogy a médiatortából 20 százalékban részesedik az online média. Az European Interactive Advertising Association (EIAA) kimutatása szerint a 42 százaléka az európai internetezőknek a hét minden napján megnézi az online hírforrásokat. A netezők egytizede legkevesebb 25 órát tölt webtartalmak böngészésével.
A net mint hírforrás már megelőzi a magazinokat, melyek 8 százalékot, és az újságokat, melyek 11 százalékot képviselnek. A médiafogyasztásból a legnagyobb szeletet a korábbiakhoz hasonlóan most is a televízió teszi ki, mely 33 százalékban részesedik. Azoknak, akik az online médiát is használják, 35 százaléka úgy nyilatkozott, kevesebb tévét néz és helyette gyakran netezik.
Míg az internetről pozitív képet festettek a megkérdezettek, a televízióban a kutatás alanyainak 83 százaléka szerint túl sok a reklám, míg a kérdezetteknek kevesebb mint fele nyilatkozott így az internetről.
(Menedzsment Fórum)
Az internet adja az európai médiahasználat ötödét
20 százalékban részesedik az internet az európai médiahasználatból, derül ki a Milward Brown tanulmányából.