Az olasz reklámpiac pörög a legjobban a kontinensen. A kontinensre jellemző marketingkiadások viszont nem bővültek az amerikai elnökválasztás és az olimpia következtében olyan mértékben, ahogy ezt előzetesen a szakértők jósolták.
A Carat médiaügynökség csendesnek és eseménytelennek nevezte elemzésében az európai reklámszféra idei évét. Kivételt szinte csak az olasz reklámpiac képez, ahol a hirdetésre fordított keret ebben az évben 5,7 százalékkal növekszik, szemben az európai piaccal, mely átlagosan 4,4 százalékkal bővül 2004-ben. Az itáliai piac bővülése elsősorban a telekommunikációs szektor és az autóipar marketingjének köszönhető.
A mediterrán országot az Egyesült Királyság követi 4,6 százalékos növekedéssel, az élen van még emellett a spanyol és a francia reklámpiac. Németországot lassú fejlődés jellemzi: a piacon idén várhatóan összesen egy százalékkal nő a hirdetésre fordított keret. Az európai piac átlagosan 4,4 százalékkal bővül 2004-ben.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az előrejelzések szerint - bár az idei év reklámpiacát az amerikai elnökválasztásnak és a nagy sportrendezvényeknek kellett volna felpörgetniük -, ezek az események nem hozták a várt hirdetői költést, írja a Media & Marketing Europe.
Az olasz reklámpiac a legdinamikusabb
Az olasz reklámpiac pörög a legjobban a kontinensen. A kontinensre jellemző marketingkiadások viszont nem bővültek az amerikai elnökválasztás és az olimpia következtében olyan mértékben, ahogy ezt előzetesen a szakértők jósolták.