2p

Az e-kereskedők kétségtelenül kevesebbet bajlódnak az ingatlanbérlettel és -fenntartással, mint a hagyományos boltok, a marketingköltések terén azonban a legnagyobb online üzletek már kezdik utolérni offline riválisaikat.

Az e-kereskedők kétségtelenül kevesebbet bajlódnak az ingatlanbérlettel és –fenntartással, mint a hagyományos boltok, a marketingköltések terén azonban a legnagyobb online üzletek már kezdik utolérni offline riválisaikat.

A USA Today összeállításából kiderül, a hirdetésekre szánt összegek növekedését számos tényező együttes hatása teszi lehetővé. Ezek közül is a legfontosabb a piac dinamikus bővülése: a karácsonyi szezonban az online üzletek forgalmának növekedését körülbelül 20 százalékosra becsülik a szakértők, amely így elérheti a 16 milliárd dollárt. A hagyományos kiskereskedelem forgalma várhatóan 300 milliárd dollár körül alakul.

Az eladott termékek darabszáma nő, választékuk bővül, amely szintén a reklámköltések növekedését teszi szükségessé. Az Amazon és az eBay egyaránt biztosra akart menni, így az online hirdetések mellett televíziós reklámokkal és egyéb felületeken is népszerűsítette saját internetes boltját. Természetesen a hagyományos üzletek ellenében: az eBay például 55 ezer kategóriában kínált több mint négymillió termékek közül a legnépszerűbb termékeket a nagy áruházláncoknál lényegesen alacsonyabb áron tette elérhetővé, mondta el a USA Today-nek Kevin McSpadden, az aukciós oldal marketingigazgatója. Az eBay már a tavalyi karácsonyi szezonban is tarolt, nettó árbevétele az előző évhez képest 57 százalékkal, 648 millió dollárra nőtt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!