Az e-kereskedők kétségtelenül kevesebbet bajlódnak az ingatlanbérlettel és –fenntartással, mint a hagyományos boltok, a marketingköltések terén azonban a legnagyobb online üzletek már kezdik utolérni offline riválisaikat.
A USA Today összeállításából kiderül, a hirdetésekre szánt összegek növekedését számos tényező együttes hatása teszi lehetővé. Ezek közül is a legfontosabb a piac dinamikus bővülése: a karácsonyi szezonban az online üzletek forgalmának növekedését körülbelül 20 százalékosra becsülik a szakértők, amely így elérheti a 16 milliárd dollárt. A hagyományos kiskereskedelem forgalma várhatóan 300 milliárd dollár körül alakul.
Az eladott termékek darabszáma nő, választékuk bővül, amely szintén a reklámköltések növekedését teszi szükségessé. Az Amazon és az eBay egyaránt biztosra akart menni, így az online hirdetések mellett televíziós reklámokkal és egyéb felületeken is népszerűsítette saját internetes boltját. Természetesen a hagyományos üzletek ellenében: az eBay például 55 ezer kategóriában kínált több mint négymillió termékek közül a legnépszerűbb termékeket a nagy áruházláncoknál lényegesen alacsonyabb áron tette elérhetővé, mondta el a USA Today-nek Kevin McSpadden, az aukciós oldal marketingigazgatója. Az eBay már a tavalyi karácsonyi szezonban is tarolt, nettó árbevétele az előző évhez képest 57 százalékkal, 648 millió dollárra nőtt.
Menedzsment Fórum
Az online áruházak is többet hirdettek karácsonykor
Az e-kereskedők kétségtelenül kevesebbet bajlódnak az ingatlanbérlettel és -fenntartással, mint a hagyományos boltok, a marketingköltések terén azonban a legnagyobb online üzletek már kezdik utolérni offline riválisaikat.