[ajanlo=174][igazitas=left/]James Roper, az Interactive Media in Retail Group (IMRG) vezérigazgatója szerint ez azért lehet, mert a brit vásárlók úgy érzik, a középszintű szolgáltatást meglehetősen magas áron nyújtó boltok átverik őket, s inkább a világháló felé fordulnak - írja a BBC News.
Az IMRG 2010-re további 320 százalékos növekedést jelez előre az online eladásokban. A teljes brit kiskereskedelem 7 százaléka jelenleg is az interneten zajlik, a cég szerint ez az arány öt éven belül 20 százalékra módosulhat. Ez azt jelentené, hogy 36 millió brit költ el ilyen módon mintegy 60 milliárd fontot évente.
Az online vásárlást leginkább ösztönző erő mindenképpen a kedvező ár megtalálása, derül ki a Keynote Systems nyolc legnagyobb brit online kereskedő körében végzett kutatásából. Az 500 felhasználó által tesztelt nagy áruházak közül az Amazon került ki győztesen, jó keresési lehetőségei miatt a Comet lett a második, s a John Lewis és a Marks & Spencer kapták a legtöbb szavazatot a külcsíny terén.
A tanulmány arra is kitér, hogy mi riasztja el az online vásárlókat egy-egy áruháztól. Több mint egynegyedük szerint idegesítő, ha még vásárlás előtt kell regisztrálni, s másik egyötödük átláthatatlannak tartja a legtöbb oldalt az árucikkek összehasonlításának szempontjából. A vásárlók újabb 19 százaléka szerint a felhasználói értékelések feleslegesek és zavaróak.
Menedzsment Fórum
Az online vásárlást preferálják a britek
Míg a brit bevásárló utcák forgalma több mint négy százalékkal csökkent, az online eladások pedig megduplázódtak február óta. Áprilisban 22 millió brit vásárolt - csaknem másfél milliárd font értékben - az interneten.