A sörgyártók egyre határozottabban kacsingatnak Nyugat-Európán kívülre, újabb növekedési lehetőségeket keresve. Az InBev például idén augusztusban vásárolta meg Latin-Amerika legnagyobb sörfőzdéjét, ezzel a második helyre lépett a globális piacon. A világelső Anheuser-Busch Kínában vásárolta fel a Harbin Brewer Group megmaradt cégét.
A Heineken szintén augusztusban egyezett meg a Central European Brewinggel, ennek értelmében 95 százalékos részesedést szerzett a kelet-oroszországi Shikhan sörgyárban, valamint százszázalékos tulajdonosává vált a nyizsnij-novgorodi Volga sörfőző üzemnek. Kevesebb mint kilenc héttel később a holland cég bejelentette a novoszibirszki sörgyár megvásárlását is.
Oroszországban a sör egyre nagyobb népszerűségnek örvend, olyannyira, hogy a kormány már külön intézkedéseket foganatosított az extra fogyasztás visszaszorítására. A duma nyár végén betiltotta a folyékony kenyér televíziós és rádiós reklámjait a délelőtti órákban, most pedig elfogadták azt a törvényt, mely szerint tilos a sör utcán, sportcentrumokban, valamint tömegközlekedési eszközön való árusítása és fogyasztása is.
Menedzsment Fórum
Az oroszokat itatnák a nyugati sörgyártók
Akvizíciókra készülnek a nyugati sörfőző cégek Oroszországban, miután ott ugrásszerűen megnőtt az ital fogyasztása. A lassan telítődő nyugati piacról elsőként a Heineken és a SABMiller lépne tovább ebbe az irányba, derül ki a Moscow Times cikkéből.