Ősszel mondhatni mindent egy lapra tett fel a TV2, amikor a Star Academy indításával hétköznap és hétvégén is a valóságshowba oltott tehetségkutatóval akarta a képernyő elé láncolni a nézőket a csatorna. Hogy mi volt műsorral a gond, arról tavaly sokat lamentáltunk. A lényeg azonban, hogy hatalmas bukást hozott az átgondolatlannak tűnő stratégia. A csatorna a hétköznapokon meglehetősen gyengén teljesített, és csak azért nem lett az esti időszakban nagyobb az RTL Klub előnye, mert a fiatalabb nézők lassan morzsolódnak le úgy általában a tévéről.
A tizenéveseket és a korai 20-asokat megszólítani valószínűleg egyre nehezebb lesz, ezt látta most be a TV2, amikor meg sem próbált erősen fiatalítani, miközben vélhetőleg tavaly ősszel a Star Academyvel ezt is szerették volna elérni. Ennek megfelelően olyan műsorokkal jelentkezik elsősorban a csatorna, amelyre a középkorú közönsége vélhetőleg vevő lesz. Ennek jegyében tér vissza a TV2 képernyőjére Jakupcsek Gabriella, aki az Egymás szemében című sajátgyártású formátum műsorvezetője lesz. Jakupcsek a konfliktuskezelés folyamatában mediátori szerepet is betölt majd, komoly konfliktust, csúnya szakítást megért embereket próbál összehozni egy békítő műsorban. Láthattunk már hasonló jellegű programot a magyar tévékben, hiszen a kereskedelmi tévék indulása előtt nemzetközi mintákat követve Friderikusz Sándornak volt ilyen formátumú műsora. Ahogy az RTL-en futó „Keresem a családom” című műsor is hasonló alapokra épül. Az borítékolható, hogy Jakupcseket nem fogja a műsor megoldhatatlan feladat elé állítani, a kérdés inkább az, hogy milyen sztorikat tudnak majd "feltálalni".
Jóval könnyedebb műsort kap Ördög Nóra, aki a TV2 "gyerekügyi felelőse" lett az elmúlt években, hiszen a Kismenőkben és az Ének iskolájában is szerepet kapott. Ezúttal is kicsit hasonló feladatot osztanak rá, hiszen a Vigyázat, gyerekkel vagyok! című műsort fogja vezetni. Ebben hazai hírességek gyermekükkel karöltve küzdenek meg egymással, miközben néhány vicces családi történet is napvilágot lát, lerántva a leplet a sztárok magánéletéről.
A véleményünk szerint két erősnek ígérkező műsor mellett lesz egy saját gyártású széria is Detektív Bt. - A nyomozócsalád címmel. Ez elsőre sokkal rázósabbnak tűnik, hiszen például a Zsaruk című dokurealityvel csúnyán megégette magát a TV2. Keddenként csajos sorozat kerül adásba, a Született szobalányok, az Eva Longoria és a Született feleségek alkotói által jegyzett amerikai sikersorozat. Pénteken pedig elsősorban animációs családi mozikkal (a Turbó, a Croodék, az Így neveld a sárkányodat és a Rió két-két része) próbálkozik a csatorna.
Lesz egy új magazinműsor a Tények előtt, amelyet a Ripost című bulvárlappal közösen jegyez a csatorna és a címe is ez lesz. Míg a hírműsort követően Az 50 milliós játszma kerül a képernyőkre.
Ami a hétvégéket illeti, ott is erős lesz a kínálat, hiszen tavasszal jön a Nagy Duett új évada. Lesz mellette egy vadonatúj showműsor, amely mind az Egyesült Államokban, mind Japánban óriási siker volt. A világ egyik legkeményebb kihívásaként aposztrofált Ninja Warrior is képernyőre kerül.
A tavasz folyamán további sajátgyártású műsorok is lesznek, így jelentkezik majd a Séfek séfe, amely a csatorna vadonatúj gasztro-tehetségkutatója. Jön a Szerelem első csókra, ahol a jelentkezők vakon, egy csók alapján próbálják kideríteni, ki is lehet az igazi, amihez csak egy minimális családi vagy baráti segítséget kapnak. Till Attila műsorvezetésével pedig az Annyit ésszel, mint erővel című game-show lesz látható, ahol a játékosok együtt, de egymás ellen is játszanak, és ahol éppúgy szükség van a fizikai erejükre, mint a tudásukra.
Mindez nem minden, hiszen a 2016-ban indult kábelcsatornákon is erősebb lesz a kínálat, így nagy meglepetés lenne, ha csoportszinten nem tudna faragni a hátrányából a TV2 az RTL-lel szemben. Más kérdés, hogy a médiavállalat vezetése ennél merészebb célokat tűzött ki. A TV2 Csoport vezérigazgatója szerint hamarosan behozhatják a kereskedelmi célcsoportban meglévő hátrányukat az RTL Magyarországgal szemben. Dirk Gerkens azt mondta: a 18 és 59 éves kor közöttiek körében a tavalyelőtti, közel 15 százalékos különbség mára a harmadára olvadt, ami az elmúlt tíz esztendő legjobb eredménye. A TV2-nek sosem volt ilyen erős műsorfelhozatala - jelentette ki Dirk Gerkens, megjegyezve, tavaly, három kábelcsatornájuk újrapozícionálásával és hét új indításával minden műfajt és nézői csoportot lefedő portfoliót építettek ki, belépve olyan erősen versengő piacra is, mint a sportcsatornáké. Ezzel elérték, hogy a kereskedelmileg kiemelt korosztályban, egész napos nézettségben közel egyötödös a részesedésük a magyarországi piacon - közölte.
Ha megnézzük az idei adatokat azt láthatjuk, hogy az általánosan kereskedelmi célcsoportnak tartott 18-49 év közöttiek esetében egész nap 18,3 és 19,6 százalék közötti átlagos közönségarányt ért el a TV2 csoport, míg az RTL-nél ugyanez a sáv 24,8 és 25,7 százalék között volt. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a TV2 napközben erősebb a versenytársánál, így a tavasz során itt akár tovább csökkenhet a differencia. Azt ugyanakkor még a megismert műsorstruktúra alapján is nehezen tudjuk elképzelni, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a sarkára lépjenek az RTL-csoportnak. Ott ugyanis a piacvezető masszívan 30 százalék feletti közönségaránnyal büszkélkedhet, szemben a TV2-csoport 20 százalék körüli eredményével.
mfor.hu