A felmérés szerint az előző évekhez hasonlóan elégedetlenek az áramfelhasználók az áramszolgáltatási panaszügyek intézésével. A leginkább elégedetlenek a lakosságot és a kisfogyasztókat ellátó egyetemes szolgáltatók ügyfelei.
Az energiahivatal honlapján olvasható 14. elégedettségi vizsgálati összefoglaló szerint az összes áramfelhasználó közül minden második megkérdezett tapasztalt rövidebb-hosszabb idejű áramkimaradást, minden harmadik-negyedik feszültségingadozást, és minden ötödik-hatodik hálózati hibát. A felhasználók különösen érzékenyek a feszültségingadozásra és az áramkimaradásra, leginkább pedig a gyakoriságukra.
Az áramot mindenki drágának tartja. A lakossági felhasználók 27 százaléka nagyon magasnak, 38 százaléka magasnak, 33 százaléka inkább magasnak tartja az áram árát. A nem lakossági felhasználók 27 százaléka ítéli nagyon magasnak, 42 százalék magasnak és 30 százalék inkább magasnak az árat. Ugyanakkor a nem lakossági felhasználók – hasonlóan a lakossági fogyasztókhoz – többségükben és legalább részben, de elfogadták az áramdíj és a szolgáltatás ár-érték arányát.
A felhasználók "elvi fizetési hajlandósága" a környezetkímélőbb energiákért csökkent az előző évhez viszonyítva, ami a növekvő árérzékenységet mutatja.
A szolgáltató-váltás lehetőségével a lakosság 70 százaléka, a nem lakossági felhasználók 79 százaléka tisztában van. Egy évvel korában ez az arány 36 illetve 77 százalék volt. Rövid időn belül a lakossági fogyasztók mindössze hat százaléka, a nem lakossági felhasználóknak pedig 10 százaléka tervez szolgáltató-váltást.
MTI/Menedzsment Fórum