2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kritizálja az áramszámla érhetetlenségét a lakosság az áramszolgáltatók tevékenységével kapcsolatban, ennek megítélése még az előző, 2008. évi vizsgálathoz képest is romlott - derül ki Magyar Energia Hivatal 2009. évi fogyasztói elégedettségi vizsgálatából.

A felmérés szerint az előző évekhez hasonlóan elégedetlenek az áramfelhasználók az áramszolgáltatási panaszügyek intézésével. A leginkább elégedetlenek a lakosságot és a kisfogyasztókat ellátó egyetemes szolgáltatók ügyfelei.

Az energiahivatal honlapján olvasható 14. elégedettségi vizsgálati összefoglaló szerint az összes áramfelhasználó közül  minden második megkérdezett tapasztalt rövidebb-hosszabb idejű áramkimaradást, minden harmadik-negyedik feszültségingadozást, és minden ötödik-hatodik hálózati hibát. A felhasználók különösen érzékenyek a feszültségingadozásra és az áramkimaradásra, leginkább pedig a gyakoriságukra.

Az áramot mindenki drágának tartja. A lakossági felhasználók 27 százaléka nagyon magasnak, 38 százaléka magasnak, 33 százaléka inkább magasnak tartja az áram árát. A nem lakossági felhasználók 27 százaléka ítéli nagyon magasnak, 42 százalék magasnak és 30 százalék inkább magasnak az árat. Ugyanakkor a nem lakossági felhasználók – hasonlóan a lakossági fogyasztókhoz – többségükben és legalább részben, de elfogadták az áramdíj és a szolgáltatás ár-érték arányát.

A felhasználók "elvi fizetési hajlandósága" a környezetkímélőbb energiákért csökkent az előző évhez viszonyítva, ami a növekvő árérzékenységet mutatja.

A szolgáltató-váltás lehetőségével a lakosság 70 százaléka, a nem lakossági felhasználók 79 százaléka tisztában van. Egy évvel korában ez az arány 36 illetve 77 százalék volt. Rövid időn belül a lakossági fogyasztók mindössze hat százaléka, a nem lakossági felhasználóknak pedig 10 százaléka tervez szolgáltató-váltást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!