3p

Az easyJet kedden egész oldalas sajtóhirdetést tett közzé magyar napilapokban, amelyben állítólagos járattörlései miatt támadja a Wizz Airt. A cég azért kezdett a meglehetősen szokatlan kampányba, mivel - mint állítja - kötelességének érzi megvédeni az iparág jó hírnevét.

A brit diszkont-légitársaság addig folytatja kampányát, amíg a Wizz Air kielégítő választ nem ad a járattörlésekkel kapcsolatban, és amíg az utasok érdekeit meg nem védi, áll a sajtóközleményben.

A meglehetősen szokatlan támadás minden bizonnyal összefüggésben áll azzal, hogy Budapest jelentősége az utóbbi időben igencsak megnőtt az easyJet számára. Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a cég az idén komoly járatoffenzívát kezdett Budapestre. A május 1-jén indult lutoni járat bevezetése után néhány hónappal, szeptember 30-án indította budapesti gépeit a vállalat a Londontól délre fekvő Gatwickről, október végétől pedig tovább bővítette a budapesti kínálatot. A lépéssel a magyar főváros az easyJet legnagyobb kelet-európai központjává vált, s még Prágát is megelőzte. A brit diszkont-légitársaság 2004-es új kelet-európai, köztük budapesti járatainak népszerűsítésére 1 millió eurós reklámhadjáratot kezdett.

Talán nem véletlen, hogy a Wizz Air elleni kampány éppen annak a cégnek a nevéhez fűződik, amelynek vezére, Ray Webster korábban többször is hangsúlyozta: a fapadosok közötti kíméletlen verseny a jövőben még jobban erősödni fog, így a cég abból indul ki, hogy a helyzete rosszabodhat. Emiatt például "könyörtelennek kell lenni" a költségcsökkentés terén.

A vezető szerint a piacon drámai szelekció megy majd végbe az elkövetkező években: az Európában jelenleg működő mintegy 50 diszkont légitársaságból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és Easyjeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon.

A fenti elméletet látszik alátámasztani a Wizz Air álláspontja is. A vállalat az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: az easyJet kampánya a kiélezett piaci helyzetből adódik. A járattörlésekkel összefüggésben a cég megemlíti: a szóban forgó járatokat több mint egy hónappal ezelőtt a menetrend módosítása miatt törölték. Ez csak csekély számú utast érintett, őket másik járaton juttatták el a kívánt célállomásra.

"Ilyen minden légitársaságnál előfordul, ahogy az easyJet is törölt már járatokat, sőt egész piacokról vonult ki" - áll a magyar fapados által kibocsátott dokumentumban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!