A brit diszkont-légitársaság addig folytatja kampányát, amíg a Wizz Air kielégítő választ nem ad a járattörlésekkel kapcsolatban, és amíg az utasok érdekeit meg nem védi, áll a sajtóközleményben.
A meglehetősen szokatlan támadás minden bizonnyal összefüggésben áll azzal, hogy Budapest jelentősége az utóbbi időben igencsak megnőtt az easyJet számára. Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a cég az idén komoly járatoffenzívát kezdett Budapestre. A május 1-jén indult lutoni járat bevezetése után néhány hónappal, szeptember 30-án indította budapesti gépeit a vállalat a Londontól délre fekvő Gatwickről, október végétől pedig tovább bővítette a budapesti kínálatot. A lépéssel a magyar főváros az easyJet legnagyobb kelet-európai központjává vált, s még Prágát is megelőzte. A brit diszkont-légitársaság 2004-es új kelet-európai, köztük budapesti járatainak népszerűsítésére 1 millió eurós reklámhadjáratot kezdett.
Talán nem véletlen, hogy a Wizz Air elleni kampány éppen annak a cégnek a nevéhez fűződik, amelynek vezére, Ray Webster korábban többször is hangsúlyozta: a fapadosok közötti kíméletlen verseny a jövőben még jobban erősödni fog, így a cég abból indul ki, hogy a helyzete rosszabodhat. Emiatt például "könyörtelennek kell lenni" a költségcsökkentés terén.
A vezető szerint a piacon drámai szelekció megy majd végbe az elkövetkező években: az Európában jelenleg működő mintegy 50 diszkont légitársaságból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és Easyjeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon.
A fenti elméletet látszik alátámasztani a Wizz Air álláspontja is. A vállalat az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: az easyJet kampánya a kiélezett piaci helyzetből adódik. A járattörlésekkel összefüggésben a cég megemlíti: a szóban forgó járatokat több mint egy hónappal ezelőtt a menetrend módosítása miatt törölték. Ez csak csekély számú utast érintett, őket másik járaton juttatták el a kívánt célállomásra.
"Ilyen minden légitársaságnál előfordul, ahogy az easyJet is törölt már járatokat, sőt egész piacokról vonult ki" - áll a magyar fapados által kibocsátott dokumentumban.
Menedzsment Fórum
Az utasok nevében kampányol az easyJet a Wizz Air ellen
Az easyJet kedden egész oldalas sajtóhirdetést tett közzé magyar napilapokban, amelyben állítólagos járattörlései miatt támadja a Wizz Airt. A cég azért kezdett a meglehetősen szokatlan kampányba, mivel - mint állítja - kötelességének érzi megvédeni az iparág jó hírnevét.