[ajanlo=474][igazitas=left/]A Nemzetközi Légifuvarozók Szövetsége (IATA) szerint a világ vezető légitársaságai az elmúlt években egyre többet költöttek az újfajta értékesítési csatornák fejlesztésére. A szervezet 2007 végéig 100 százalékban kötelezővé teszi az e-ticket használatát. A IATA az elektronikus jegyrendszer teljes körű bevezetése esetén évi 2,8 milliárd dolláros megtakarítással számol iparági szinten. A szövetség felmérése szerint egy papírjegy tízszer drágább, mint egy elektronikus jegy. Nem véletlen, hogy a cégek folyamatosan jelentik be az e-jegyek használatának bevezetését.
A Lufthansa most beszállókártyák otthoni - vagy munkahelyi - számítógépes nyomtatásával végez próbatesztet. Ennek során a berlini Tegel repülőtérről Frankfurtba utazók, aki jegyeiket online veszik meg, és az interneten keresztül így már az adott gépre bejelentkeznek, október végéig kísérletképpen otthon, normál papírra is kinyomtathatják beszállókártyájukat. Ezzel a Tegelen rögtön a biztonsági ellenőrzéshez kerülhetnek, anélkül, hogy előtte a földi bejelentkezés sokszor hosszadalmas sorban állással járó folyamatán végig kellene menniük - számolt be az MTI.
A dokumentumon az ülésszám és a repülés ideje mellett vonalkód tartalmazza az összes fontos további adatot, úgy, hogy a kódrész nem gyűrődik és a szennyeződésnek is ellenáll. Ha a számítógépről nyomtatható beszállókártya sikeres lesz, azt már jövőre szélesebb körben bevezetik. A Lufthansa szóvivője szerint céljuk a földi kiszolgálási folyamat gyorsítása és javítása, ezáltal az utasoknak a repülőtérre érkezéstől a beszállásig a jelenleginél jóval rövidebb időt kell eltölteniük.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
E-jeggyel lehet repülni a Malévnál
2007-re megszűnhet a repülőjegy
Lufthansa: új budapesti járat, debreceni tervek
Biometrikus beszállókártyát vezet be a Lufthansa
Az utasokra bízzák a beszállókártya nyomtatását
A nagy nemzetközi légitársaságok és a fapados cégek is minden lehetséges módon igyekeznek költségeiket csökkenteni. A jegyek nyomtatásának költségén eddig is többen spóroltak, de most a Lufthansa a beszállókártya materializálását is az utasokra bízná.