A szerződés szerint a hatvanadik vonatot 2010 áprilisáig lett volna ideje átadni a Stadlernak, ám a svájci vonatgyártó cég ezt már február 11-én megtette. A Flirtök idő előtti forgalomba állítása jelentős költségmegtakarítást jelent a MÁV Csoport számára, áll a vasúttársaság mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.
Az utolsó vonatok közül egyes szerelvények kocsiszekrényei már abban az új vasúti járműgyártó üzemben készülhettek, amelyet a Stadler 2009-ben egy zöldmezős beruházás keretében épített fel Szolnokon. A magyar szakemberek összesen hét darab 4-részes szerelvény 28 kocsiszekrényének hegesztését, összeállítását és festését végezték itt.
A motorvonatok karbantartását és tisztítását szintén a svájci cég végzi pusztaszabolcsi karbantartóbázisán. A szerelvények magas, 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.
"A Flirtök minőségi változást hoztak a vasúti személyszállításban, elsősorban a budapesti elővárosi közlekedésben. A cég ezeket a vonatokat az igényekhez és lehetőségekhez igazítva úgy használja fel, hogy a főváros környéki vasútvonalak mellett vidéki térségekben is megismerhessék őket az utasok" - mondta Kozák Tamás, a MÁV Start vezérigazgatója.
A Flirtök a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Dunaújváros, Budapest-Győr, illetve 2009. szeptember 1-jétől a Budapest-Hatvan vasútvonalakon a hét minden napján, a Budapest-Szob és Budapest-Eger viszonylatban pedig hétvégenként közlekednek.
A MÁV Zrt. és a svájci Stadler Rail Group még 2006-ban kötött - a tenderen alulmaradt Bombardierrel történt emlékezetes csatározások után - szerződést 30 darab villamos-motorvonat szállítására és karbantartására. A kontraktus lehetőséget biztosított a MÁV-nak további 30 darab Flirt megrendelésére, amelyre a vasúttársaság - az első 30 vonat forgalomba állítását és a kedvező üzemeltetési tapasztalatokat követően - 2007 decemberében adott megbízást.