3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV-hoz közjegyző jelenlétében a Stadler és a Bombardier is beadta induló árajánlatát, ezzel hivatalosan is folytatódik a motorvonatok beszerzésére vonatkozó közbeszerzési eljárás - közölte a vasúttársaság szerdán.

Dian József, a MÁV Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az árajánlat beadása mellett szerdán átadtak a MÁV-nak egy olyan anyagot, amelyben kérdéseket, javaslatokat tettek. A társaság válaszától függően tesznek további lépéseket, tette hozzá, számolt be az MTI.

A MÁV közölte, hogy a Bombardier kérésére módosított az ártárgyalás ütemezésén. A Stadler ugyan tiltakozott ez ellen, de tiszteletben tartotta a vasúttársaság azon jogát, hogy saját hatáskörében határozza meg a további tárgyalások menetét, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményéből. A módosítás nem befolyásolja az eredményhirdetés korábban közzétett, június elsejei időpontját.

[ajanlo=147][igazitas=left/]Peter Jenelten, a svájci cég kereskedelmi és marketing igazgatója közölte: szerdán cégük korrekt árajánlatot tett, s hisznek abban, hogy ismét megnyerik a tendert. Benyomásuk szerint a Bombardier nem érdekelt a konstruktív együttműködésben, és félrevezető nyilatkozataival, magatartásával a folyamat megakasztását, elnyújtását igyekszik elérni, idézi Jeneltent az MTI.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a magyar vasúttársaság március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb).

A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A testület április 19-én tárgyalta az ügyet, majd április 22-én tíz nappal meghosszabította az eljárási határidőt.

A KDb május 2-án - gyakorlatilag a MÁV eljárási hibájára hivatkozva - megsemmisítette a vasúttársaság a Stadlert győztesnek kikiáltó határozatát. A Menedzsment Fórum úgy tudja, hogy a Stadler - a határozat ellenére - saját kockázatára tovább folytatja a magyar vasútnak szánt vonatok gyártását. Bár a MÁV tudomásul vette a KDb döntését, nem értett egyet az abban foglalt elmarasztaló határozatokkal. A társaság szerint a lényegi kifogások többségét elutasították, a 10 millió forintos bírság pedig csak jelképes.

Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától vetik be a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!