[ajanlo=101][igazitas=left/]A "magas légtéri" együttműködés értelmében a tagországok 8700 méter feletti légi forgalmát a jelenlegi nyolc helyett egyetlen, bécsi székhelyű központ irányítaná, így a mostaninál ésszerűbben lehetne szervezni az átrepülő légi járművek útvonalait. Az új rendszer a légiirányítók és a pilóták számára is könnyebbséget jelentene. A változtatás a Közép-Európai Légiirányítási Szervezet (CEATS) koordinálásával történne meg, amelynek kutatási, fejlesztési és szimulációs központja 2001 óta Budapesten található.
Az erről szóló megállapodást valószínűleg májusban írják majd Ausztria, Bosznia és Hercegovina, Csehország, Horvátország, Magyarország, Olaszország, Szlovákia és Szlovénia közlekedési miniszterei Luxemburgban. A CEATS-együttműködés nem veszélyezteti a hazai munkahelyeket, a növekvő forgalmat ugyanis nem lehet kevesebb szakemberrel ellátni. Ráadásul minden ország forgalomarányosan delegálhat majd irányítókat a központba, így a magyarok egy része Bécsben kaphat munkát.
A jövő az egységesítésé: az ugrásszerűen növekvő - 2015-re a jelenlegi dupláját elérő - európai légi forgalom egyre kevésbé kezelhető a régi módszerekkel, írja a Népszabadság.
Bécsből irányítják majd térségünk légterét
Az osztrák fővárosból fogják irányítani a közép-európai magas légtéri forgalmat várhatóan 2012-től, értesült a Népszabadság. A magyar légiirányítók egy része Bécsben kaphat majd munkát, a nem magas légtéri irányítást viszont továbbra is Budapestről látnák el.