A Northwest Airlines Corp., az USA negyedik legnagyobb légitársasága ragaszkodik ahhoz, hogy a belső, saját munkavállalóival folyó és egyre inkább elmérgesedő viták ellenére továbbra is folyamatosan és menetrendszerűen közlekedjen repülőgépflottája.
Doug Steenland, a légitársaság vezérigazgatója kedden kijelentette: tekintet nélkül a belső problémákra a Northwest utasait el kell juttatni úticéljukra, bárhol is legyen az - tudta meg a Reuters.
A légitársaság sztrájktól tartva azonban máris új munkatársak után kezdet kutakodni, akik a tárgyalások ideje alatt "beugranának", hogy zavartalan legyen a repülés menete. A Northwest Airlines ennek érdekében hirdetéseket jelentetett meg a Monster.com álláskereső weboldalon és egy nyomtatott újságban is.
[ajanlo=206][igazitas=left/]Steenland többször is elismételte, hogy reményeik szerint a szakszervezetekkel közös megegyezés útján fog megvalósulni a tervezett megszorítás. A Northwest 1,1 milliárd dollárt szeretne megspórolni az éves foglalkoztatás költségeiből.
Jeff Gardner, a légiutaskísérők szövetségének elnöke szerint azonban nem kecsegtet túl jóval az egyeztetéseket illetően az, hogy április óta mindössze 13 alkalommal ült le velük a vállalatvezetés tárgyalni.
Május végén a Northwest bejelentette, hajlandó akár 695 légiutaskísérőt visszarendelni szabadságról július 31-től, hogy biztosítsák a megfelelő működéshez elengedhetetlen létszámot. A légitársaság tavaly nettó 878 millió dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
A Menedzsment Fórum korábban már beszámolt arról: a Northwestnek több, mint kétezer embertől, azaz a repülőgép-karbantartók közel felétől kell megválnia, hogy 176 millió dollárt tudjon spóroljon az idei évben.
A légitársaság szerelőinek szakszervezeti képviselői szerint a Northwest körülbelül 400 szerelőt alkalmaz abban az esetben, ha sztrájkba lépnének saját dolgozói. A Northwest Airlines visszautasította a szakszervezeti vádakat.
Menedzsment Fórum
Bedolgozókkal pótolná a sztrájkba lépőket a Northwest Airlines
Northwest Airlines Corp., amerika negyedik legnagyobb légitársasága ragaszkodik ahhoz, hogy a belső, saját munkavállalóival folyó és egyre inkább elmérgesedő viták ellenére továbbra is folyamatosan és menetrendszerűen közlekedjen repülőgépflottája.