A netes árumintaküldés kiváló terep egy új márka bétatesztelésére, kipróbálására, illetve kiváló teszt a komolyabb bukások elkerülésére. Emellett a Procter sikeresen alkalmazza a különböző alkalmakra küldhető 20-30 dolláros ajándékcsomagokat is.
A 140 országban jelen levő, 300 márkát tulajdonló, tavaly 40 milliárd dolláros bevételt termelő vállalatnál egyre komolyabban veszi az internetet, melyen nem csak közvetlen terméktámogatást nyújt, hanem kereskedelmi, marketing, ismereteit, tapasztalatait, kihasználatlan szabadalmait és fel nem használt domain címeit is áruba bocsátja.
A PG a Worldwide Magnifi céggel együtt kínál a weben keresztül marketing eszközöket, tanácsadást, s alkalmazható eljárásokat. A Project EMM szolgáltatásának hátterét a "szappangyártásban" és kereskedelemben felhalmozott tudás, illetve a partner vállalatok internetes marketing ismeretei, infrastruktúrája adják. A B2B eljárások megismertetése, az adatok, dokumentumok, prezentációs anyagok megosztása az üzlettársakkal szintén a szolgáltatás részét képezik. A vállalkozás sikerét jelzi, hogy többek közt olyan ügyfeleik vannak, mint , mint a Coca-Cola, a BBDO reklámügynökség, vagy a Philips. A Procter célja, hogy a nagyobb vállalatok után kis- és középvállalatokhoz is eljuttassák megoldásaikat, melyek segítségével 20-40 százalékkal csökkenthető egy-egy termék bevezetéséhez szükséges idő.
A P&G részvényesei nem lelkesednek túlzottan az internet iránt, viszont a cég vezetői töretlenül hiszik, hogy a jövőt építik. Bíznak benne, hogy idővel az on-line eladások is nyereségessé válnak, fontosnak tartják az internet szerepét a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolta kiépítésében és egyre inkább alkalmazzák az internetes megoldásokat saját szervezetük működtetésében is.
Az óriási fejlesztési sebesség következménye, hogy a P&G 27000 szabadalmának csak mintegy 10 százalékát használja fel, a Yet2.com, egy olyan digitális piactér, ahol ezt az óriási szellemi vagyont értékesítésére hivatott. Itt elsősorban olyan eljárásokra érdemes gondolni, amelyeket egy nem ugyanazon a piacon versenyző cégnek tovább lehet adni.
A globális terjeszkedés következménye, hogy a gyártási, fejlesztési feladatok földrajzilag szétszóródtak. A nagy távolságok miatt elengedhetetlen az emiatt kieső interakció pótlása. A vállalatnál évi 1,9 milliárd dollárt költenek el 19 K+F központban, s ez sem elég az összehangolás (szinergia) megteremtésére. Az InnovationNet segíthet ezen. A 18.000 alkalmazottat kiszolgáló webes adatbázist azért hozzák létre, hogy a K+F, mérnöki, pénzügyi, jogi, szabadalmi területeken dolgozókat gyakorlati információkhoz jussák. A speciális közösségek egy új termék bevezetésekor jelentéseket, videókat, kimutatásokat hoznak létre és osztanak meg a többiekkel. Szakirodalmakat, leírásokat, hírleveleket is igényelhetnek a felhasználók.
A P&G működése jó példája annak, hogyan növeli az internet a termék tervezésének és bevezetésének sebességét, átalakítva ezzel a K+F pénzügyi alapjait. Az internetet beépítik az ellátási lánc menedzselésébe is, a kevésbé hatékony elemek kikerülhetnek a rendszerből. A PG még 1999 júniusában beindított "Organization 2005" programjával a belső vállalati bürokrácia leépítését, a termékpiac gyorsabb növelését tűzték ki célul. Az internet segítségével elért megtakarításoknak köszönhetően a Procter & Gamble kétszer annyit tud költeni kutatásra és fejlesztésre, mint más FMCG cégek. Mindez stratégiai jelentőséggel bír, hiszen ma már a mosópor, a pelenka vagy a mogyorókrém termékfejlesztése, előállítása is olyan kifinomult technikákat igényel, amely lassan egy technológiai cégnek is dicsőségére válna.
Bedrótozott FMCG
Az e-kereskedelemről általában nem az FMCG cégek jutnak az ember eszébe. Sokáig úgy tűnt, hogy a könyvesek, a zene-kereskedések, az utazási irodák és egyéb sláger-ágazatok mellett ezen a pályán nem rúghatnak labdába.