3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ahogy várható volt, a nagyon kedvező árazás megtette a hatását, egy hónap alatt 100 vásárlóval büszkélkedhet a magyar piacra decemberben visszatért Lada.

A Lada 2015 decemberében tért vissza a magyar piacra, és erősnek mondható kezdést produkált. Alig egy hónappal a nyitás után 2015.01.21-én megvan a 100. hazai Lada tulajdonos. A vállalat szerint egy hónappal a nyitás után, karácsonnyal és újévvel fűszerezve, a piac méretét tekintve ez az eredmény kimagasló.

Érdemes ugyanakkor megnézni, hogy a piac egészét tekintve mit jelent mindez. Az új autó eladásokat monitorozó egyik szervezet, a JATO Dynamics adatai szerint 2015 decemberében összesen 7107 darab új személygépkocsi talált gazdára. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év utolsó hónapjának győztese az Opel 808 darabbal és 11,4 százalékos piaci részesedéssel. A második a Suzuki (742db), a harmadik a Ford (716db), akit a Skoda (599db) és a Volkswagen (520db) követ a toplistán. A Lada piaci szempontból legnagyobb konkurense a Dacia 426 járművel szerepelt a rangsorban, míg a TOP 10 gyártó sorát ekkor a Fiat zárta, amely 264 kocsit adott el. Ilyen szempontból tehát a Lada, a januári listán várhatóan nem fog a tíz legkelendőbb márka rangsorába felkerülni.

Ezekkel az autókkal tért vissza a Lada

Árnyalja ugyanakkor a képet, ha a magánvásárlókra koncentrálunk. A Lada Hungary Kft. az mfor.hu-t úgy tájékoztatta, hogy az értékesített járművek 100 százalékban magánvásárlókhoz kerültek. Bár márkánként eltérő a flottás értékesítés aránya, a piac átlagát tekintve nagyjából 70 százalék körüli a közületi vásárlókra jutó új autó értékesítés. (Ennél alacsonyabb például a Suzukinál vagy a Daciánál, utóbbi esetében a márka rendre legalább 40 százalékos magánvásárlói arányt ért el az elmúlt évek egyes hónapjaiban.)

Ha tehát a magánvásárlók szemszögéből vizsgáljuk az értékesítést, akkor várhatóan bőven TOP 10-es lenne a Lada az eddig eladott 100 darab járművel. Nem elhanyagolható az sem, hogy a decemberi bemutatkozás során a vállalat vezetői azzal kalkuláltak, hogy idén 1000 darab kocsit adnak el, időarányosan tehát meglehetősen jól áll az orosz márka hazai bemutatkozása.

A magánvásárlók élénk érdeklődése mellett mindazonáltal a Lada hazai forgalmazójánál bíznak a flottás vásárlások megindulásában is. Úgy fogalmaztak, hogy „jelenlegi palettánk tagjai tökéletesen megfelelnek a mai céges műszaki elvárásoknak, ráadásul nagyon jó az ár-értékaránya a járműveknek.” Szerintük a LADA 4x4 Classic kiváló megoldás mezőgazdasági, erdészeti, vadgazdálkodással, állattenyésztéssel foglalkozó cégeknek, ahogy jól használható a nehezen megközelíthető építkezéseken, útépítéseken, vagy akár a határőrségnél is. Mint a vállalat marketing és PR vezetője Molnár Panna közölte, a még idén bevezetésre kerülő Lada Vesta és X-Ray pedig bizonyosan még a legmagasabb elvárásoknak is meg fog felelni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!