Lenovo
A Lenovo egy nemzetközi vállalat, mely jelen van az egész világon, jogelődje egyesült az IBM PC-üzletágával. A vállalat 160 országban rendelkezik értékesítési képviselettel, és a harmadik legnagyobb PC-gyártó a világon. Kínában 25 százalék feletti piaci részesedéssel bír a PC-piacon. A New York-i székhelyű társaság részvényeit a tőzsdére is be fogják vezetni. A társaság az első kínai érdekeltségű cég, mely beszállt a 2006-os Olimpiai Játékok szponzorálásába.
A Lenovo stratégiája globálisan és hazánkban is ugyanaz: kiemelkedő minőségű termékek és szolgáltatások folyamatos innováció mellett. A megújult cég kiforrott elképzelésekkel rendelkezik a személyi számítógépek jövőjéről: a vállalati és otthoni PC-k fejlődési iránya egyre inkább össze fog tartani, így erősítve tovább az egész iparágat.
Az új Lenovo globális bevétele meghaladja a 13 milliárd dollárt, ami a British Airways bevételéhez hasonlítható. A vállalat termelőkapacitása 14 millió egység, az IDC felmérése alapján. Az elmúlt hónapokban a társaság a PC-piac három legnagyobb gyártójának egyike lett, körülbelül 7 százalékos részesedéssel. A Lenovo piacvezető egész Ázsiában, Kínában pedig 7 éve több mint 25 százalékot meghaladó részesedéssel bír. A cég szoros kapcsolatot ápol az IBM-mel, utóbbi részesedése 18,9 százalékos az új Lenovóban.
A Lenovo jogelődjét 1984-ben 11 kutató alapította 25 ezer dolláros tőkével. A cég az IBM-mel történt egyesülés előtt is már 3 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, és 10 ezer alkalmazottat foglalkoztatott.