A moszkvai kormányzat környezetvédelmi megfontolásból határozta el, hogy gázüzeműre alakíttatja át a régi Ikarusok Rába-motorjait, s a helyben gyártott új buszok java részébe is gázmotorokat szereltet.
[ajanlo=182][igazitas=left/]A Rába 48 Ikarus motorját már átalakította egy másfél millió dolláros program keretében, 52 motornál pedig még idén teszi meg ezt. Ezeket a moszkvai közlekedési társaság, a Moszgortransz egyik buszjavító cége építi majd be az Ikarusokba. Az első tíz buszt pénteken adták át városatyák jelenlétében az orosz vállalatnak, amely három év alatt ezer Ikarus motorjának átalakítását tervezi ebben az együttműködésben.
Az új buszok gyártása során a magyar társaság két moszkvai üzemmel működik együtt. A tusinói autóbuszgyár ez évre 50 gázmotort rendelt a cégtől, amiről hétfőn írnak alá végleges szerződést. A likinói buszgyárral a Rába előmegállapodást kötött. Ennek alapján mintabuszt építenek, és ha jól vizsgázik, akkor a Moszkva melletti üzem még az idén 80-100 buszt készíthet Rába-gázmotorral. Likinóban évente 600-700 buszt gyártanak, s a magyar cég azt reméli, hogy 400-500-hoz tőle vesznek majd gázmotort - mondta az ügyvezető.
A kooperáció a jövőben kiterjedhet olyan moszkvai üzem létrehozására, ahol Rába-buszmotorokat szerelnének össze, s Magyarországon csak a fő alkatrészeket gyártanák, tette hozzá Szakács.
(MTI)
Kapcsolódó anyag:
Stratégiaváltásra kényszerítette a Rábát az orosz piac
Beindult az orosz gázmotor-üzlet a Rába Motornak
A Rába Motor Gyártó Kft. több száz gázmotort szállíthat évente moszkvai autóbuszgyáraknak, és részt vállal az orosz fővárosban közlekedő Ikarusok dízelmotorjainak gázüzeművé alakításában, mondta Szakács József ügyvezető igazgató pénteken.