A belga szállítóvállalatok attól félnek, hogy legkésőbb az Európai Unió keleti bővítése után a kelet-európai vállalatok netán kihasználják ezt a törvényi hézagot, és a kabotázs szabadságának az égisze alatt egész évben szállításokat végeznének az EU-tagállamokban. Ezeknek a (kelet-európai) országoknak a járművezetői minden további nélkül készek arra, hogy otthonuktól távol tartósan vállaljanak munkát - erősítette meg Fred Evers az általa képviselt szervezet aggodalmait.
A Febetra már példákkal is szolgált az antwerpeni kikötőben tapasztaltak alapján. Van olyan portugál szállítási vállalat, amely az év 365 napján kínálja szolgáltatásait belga belföldön. Az ilyesmi ellenkezik a kabotázs-szabályozással, amelyet eredetileg azért vezettek be, hogy elejét vegyék az üresjáratoknak mondja Evers. Franciaország nemrég megmutatta, hogy miképpen lehet szabályozni az 1998 óta teljesen liberalizált kabotázst. A párizsi kormány leszögezte, hogy a külföldön bejegyzett vállalatok kötelesek egy héten belül lebonyolítani a szállításaikat francia belföldön, továbbá hogy ezek a szállítások nem szakíthatók meg. Hasonló előírást sürget Evers a belga kormánytól is.
Magyar Közlekedés
Belga félelem
Az EU-tagállamok időtartamban korlátozzák a kabotázs-szabadságot a közúti teherszállításban! - követeli Fred Evers, a belga szállítási vállalatok szövetsége (Febetra) elnöke. Az európai uniós szabályozások lehetővé teszik a kabotázs-szállítások időbeli korlátozását anélkül, hogy a módozatokat pontosan körülírnák.