Ugyan a második negyedévben mind az orosz, mind az ukrán leánybank a megelőző időszakhoz képest kiválóan teljesített, Bencsik László, az OTP vezérigazgató-helyettese szerint még nincsenek túl a nehezén. Az OTP menedzsmentje szerint ugyanis a második félévben még jelentősebb kockázati költségeket kell majd szembenézniük elsősorban Ukrajnában, mert úgy látják, azt tapasztalják, hogy a helyi vállalatok egyre nehezebben viselik az immár huzamosabb ideje fennálló állapotokat.
Az orosz piacon a negyedéves jelentős javulásból (közel harmadára esett a bank vesztesége) 3,2 milliárdot egyszeri tétel okozott, mivel a bank számára kedvezően alakultak a kockázati költségképzési szabályok, közölte Bencsik.
A menedzsment véleménye szerint nagyjából az idei év végéig fogják tudni megképezni azokat a tartalékokat (értsd kockázati költségeket), amelyek elégséges fedezetet jelenthetnek az összes, most látható lehetséges veszteségre.
Bencsik László az mfor.hu kérdésére elmondta, hogy az OTP internetes bankja, a Touchbank a második negyedévben 1 milliárdos veszteséget ért el, ami a megugró marketingköltségekre vezethető vissza. Az internetes bank technikailag már teljesen készen van (másfél év alatt készült el), az ismertség növelése miatt azonban jelentős marketingkampányokat kellett és még kell is finanszírozni régióról régióra. A visszajelzések alapján a felhasználó elégedettek Touchbank által nyújtott megoldásokkal, mondta Bencsik, ugyanakkor a következő 6 hónapban nem várható, hogy a bank működését kiterjesztenék más országokra.
Az ukrán-orosz helyzet miatt az OTP menedzsmentje szerint a bankcsoport év végi korrigált eredménye alacsonyabb lesz a tavalyinál. (A számviteli ugyanakkor biztosan jobb lesz, mivel a tavalyi évet terhelte a fogyasztói hitelek elszámolásának költségei).
mfor.hu