A leépítés elsősorban a légi személyzetet érinti, több mint 200 pilóta is állás nélkül marad majd. A társaság teljes munkaerejének kilenc százalékát bocsátja el. A leépítés bizonyos tevékenységek kiszervezésével is összefügg. A légitársaság 2006 és 2008 között mintegy 600 millió eurót szeretne megtakarítani, részben a bérek befagyasztásával. A cég 2001-ben is bajban volt akkor 2500 dolgozóját bocsátotta el.
Ez a hír azután röppent fel, hogy a cég közzétette, hogy repülőgépeinek telítettsége szeptemberben 80,4 százalékos volt, míg tavaly ebben az időszakban csak 77,1 százalékos. A cég belföldi járatain az ülések 75,6 százalékán volt foglalt - ami 2,1 százalékos javulás -, míg európai járatainál ugyanez a szám 76,4 százalékos volt - amely 6,7 százalékos javulást jelent -, a tengeren túliak pedig 84,7 százalékos mutatóval rendelkezett, ami 2,4 százalékos javulás az előző évi adatokhoz képest - írta a Yahoo News.
A madridi cég szeptember 14-e előtt még megkereste a mexikói államot azzal, hogy két légitársaságából (Mexicana és AeroMexico) részesedést vásárolna. Fernando Conte vezérigazgató később azt nyilatkozta, hogy "a körülmények nem megfelelőek".