2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors (GM) csütörtökön számolt be költségcsökkentési terveiről, mely elsősorban a beszállítókkal történő együttműködésének változtatásán alapszik. A cég piaci adatok rangsorolja partnereit, majd ez alapján határozza meg a velük való együttműködést.

A tervek szerinti költségcsökkentés az utolsó negyedévtől egészen 2007-ig lesz kihatással a cég pénzügyeire. Tom Wickham, a vállalat szóvívője elmondta, hogy a beszállítók élesen bírálják a társaságot a felállított költségcsökkentési stratégia miatt, annak ellenére, hogy egyeztették a GM és az egyes partnerek céljait - írja a Yahoo News.

Az új program szerint a beszállítókat három vagy négy csoportba sorolják, és a GM piaci adatok, valamint egyéb tényezők alapján határozza meg az egyes részekkel való együttműködés részleteit. A jövőben a cég jobban odafigyel a pénzügyi eredményekre, számol a fejlesztésekkel, éppúgy mint a magas acélárakkal is. Wickham szerint a cél a beszállítókkal való nagyobb mértékű kooperáció, ami remélhetőleg nagyobb megtakarítást is eredményez a vállalatnak.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Chain S. Sandhu, a GM-et alkatrészekkel - például ülésekkel, ajtó panelekkel - ellátó NYX vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy megérti a GM erőfeszítéseit. Szerinte az autógyártó zökkenőmentes együttműködés mellett tud nagyobb hangsúlyt fektetni a tervezésre és az értékteremtésre.

Az autógyártó óriásnak 3200 beszállítója van, amiknél évente 85 milliárd dollárt költ el. A detroiti cég úgy látja, sziklaszilárd viszonya van a partnereivel annak ellenére, hogy azok piaci elnyomással vádolják. Egy 259 beszállítót vizsgáló felmérésben 85 százalék mondta, hogy a kapcsolatuk nem jó a GM-mel, és csupán 3 százaléknak az a véleménye, hogy jó a kapcsolata vele. A tanulmányból kiderül, hogy a cég beszállítói kapcsolatainak minősége az elmúlt 15 évben a legalsó szinten mozgott.

A General Motors nem az egyetlen cég, amely próbálja rendezni viszonyát beszállítóival. A Chrysler a múlt hónapban nyilatkozta, hogy a legmagasabb teljesítményt elérő beszállítóival ír alá hosszabb időszakokra szóló szerződéseket.

A GM részvényei 27 centet estek és a csütörtöki záráskor 30,43 dolláron álltak a New York-i tőzsdén. Azt tervezik, hogy 52 hét múlva a részvényeik értéke 43,29 dollár lesz. A világ legnagyobb autógyártója 286 millió dollárt veszített a második negyedévben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!