Urs Weber elmondta: a vendégek 50 százalékát jelenleg a belső forgalom adja, az eurózónát, a font- és dollárelszámolású területeket illetően is érezhető a visszaesés. Bár a magyar relációból augusztusban visszaesés volt tapasztalható, az év eddig eltelt részében nőtt a forgalom, s a tavalyi 89 ezer vendégéjszakával szemben az idei évre 90 ezret várnak. "Küzdünk a kedvezőtlen forint/svájci frank árfolyammal" - mondta Urs Weber. Hozzátette: a magyar piac kicsi, de eddig szépen bővült, 2003 óta 60 százalékkal növekedett, ám a következő években gyengébb növekedésre számítanak.
A régiós vezető az MTI kérdésére elmondta: nem számítanak a turisztikai eredmények javulására az év hátralévő részében sem, sőt ellenkező tendenciából indulnak ki. Most kétszeresen is negatív hatásokkal kell számolni, nemcsak a beutazók számára nagyon drága Svájc, hanem, mivel a svájciak számára a külföldi utazás olcsóbb, várhatóan a belföldi vendégéjszakák száma is csökkenni fog.
"Miután az államháztartási számok elég stabilak, abból indulunk ki, hogy az elkövetkezendő két-három évben még ilyen erős marad a frank" - mondta Urs Weber az MTI-nek. "Azzal kell kiegyeznünk, hogy drága termék vagyunk, sőt nagyon drága" - jegyezte meg. Hozzátette: soha nem is lesznek olcsók, inkább tartják az árat, viszont sokkal bővebb és ötletesebb ajánlatokkal állnak elő, és akkor a hosszabb távú siker is biztosított. A minőségre törekvés, a kreativitás és a vendégszeretet hosszú távon kifizetődő lesz - mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy nemcsak a legfelső szegmensben, hanem az ifjúsági, a családos és olcsó kategóriában is vannak ajánlataik, s ezeket a vendégeket ugyanolyan szívesen látják. Nem szabad elfelejteni, hogy a hátizsákos fiatalok később jól kereső felnőttekké válnak - mutatott rá.
MTI