A dohánytermékek interneten, valamint plakáton történő reklámozásának teljes betiltására tesz javaslatot az egészségügyi minisztérium akcióprogram tervezete, számol be pénteki számában a Die Tageszeitung. A minisztérium a dokumentum tartalmával kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni, mivel - mint mondták - arról az egyeztetés még jelenleg is folyik.
A lap értesülései szerint[ajanlo=84][igazitas=left/]a tervezetben az áll: a dohányipar önkontrollja nem elég, ezért törvényt is kellene hozni a dohányreklám korlátozásáról. Emellett szól az is, hogy azzal kapcsolatban az utóbbi időben rendszeresen panaszok láttak napvilágot.
A tervezet szerint a jelenlegi plakátreklámok gyerekekre, illetve fiatalokra gyakorolt hatását nem szabad lebecsülni. Az akcióprogram célja, hogy a cigarettázás népszerűségét csökkentsék, és a gyerekeket, illetve fiatalokat távol tartsák ettől a szenvedélytől.
(Menedzsment Fórum)
Betiltanák a dohányplakátokat Németországban
Sajtóértesülések szerint a német kormány azt tervezi, hogy megtiltja a dohánytermékek plakátokon, illetve interneten történő reklámozását. Amennyiben a terv megvalósul, úgy az a reklámipart is érzékenyen érintené.