[ajanlo=240][igazitas=left/]Az Obesity Task Force nevű szervezet kutatásai szerint ugyanis az európai gyerekek 24 százaléka súlyproblémákkal küszködik (10-20 százalék az északi, 20-35 százalék a déli régióban). Az elmúlt évtizedek vizsgálataiból ráadásul rohamos növekedés olvasható ki - írja az EurActiv.com.
A gyerekeknek szóló élelmiszerreklámok túlnyomó többsége hizlaló, vagy valamilyen egyéb módon az egészségre káros terméket - például édességet, sós süteményt, üdítőt - hirdet. Ezek gyártói nagyon fejlett és kifinomult reklámstratégiákat dolgoznak ki a gyermekek "megfűzésére", akik persze nagy befolyással bírnak szüleik vásárlásaira.
A Brit Egészségügyi Szövetség (British Medical Association, BMA) június 22-én publikált jelentése szerint a gyerekek súlyproblémáinak leküzdésének elengedhetetlen feltétele az egészségtelen termékek tévés reklámozásának teljes betiltása. Ugyanerre a következtetésre jutott a BMA-től függetlenül egy másik európai egészségügyi szervezet, a European Heart Network is.
Az egyik televíziós reklámozást szabályozó 1989-es EU-direktíva kimondja, hogy tilos a kiskorúak tapasztalatlanságából hasznot húzni, azaz tilos a közvetlenül gyermekeknek szóló hirdetés. Ez Svédországban és Norvégiában már meg is valósult, ezekben az országokban betiltották a gyermekműsorok közbeni reklámokat, és máskor sem lehet a 12 évnél fiatalabbakat célzó hirdetéseket sugározni. Az Unió célja, hogy ennek a direktívának minél hamarabb érvényt szerezzen.
Menedzsment Fórum
Betiltatnák az EU-ban a hizlaló ételek reklámozását
Nemzetközi egészségügyi szervezetek teljesen betiltatnák az egészségtelen ételek reklámozását. Szerintük az ilyen élelmiszerek hirdetése miatt egyre súlyosabb az elhízottság problémája a gyerekek körében.