A felhasználók a biztonsági hibák miatt szavazzák le az Internet Explorert, lassan olyan sokan, hogy azt a redmondi cég büdzséje is megszenvedheti.
A Firefox, azaz a „Tűzróka” szinte futótűzként terjed a számítógépeken. Az Investors Business Daily szerint eddig tizenöt millióan töltötték le az ingyenes webböngészőt. A piaci részesedése októberben 2,7 százalékos, novemberben, amikor az első hivatalos verziója megjelent, 3, december közepén pedig már 4,1 százalékos volt. Az elemzők szerint ha a növekedés ugyanilyen gyors ütemben folytatódik, akkor ez a szám elérheti akár a tíz százalékot is. Ezt a részesedési arányt a fejlesztők csak 2005 végére tűztek ki célként.
A felhasználókat a Firefox a Microsoft Internet Explorerétől hódítja el, amely 1998, az első böngészőháború vége óta uralta piacot. Az elemzők szerint az emberek elsősorban azért próbálják ki a Firefoxot, mert attól tartanak, hogy az Explorer biztonsági hibái miatt megfertőződik a gépük valamilyen vírussal, és miután felinstallálták, megkedvelik szolgáltatásait, és kitartanak mellette. Az Explorer biztonsági hibáiból adódó kockázatokra fél évvel ezelőtt az Egyesült Államok internetbiztonsággal foglalkozó hatóságai is felhívták a figyelmet.
A redmondi órásnak az ingyenes konkurens termék terjedése elsősorban az Microsoft Network reklámbevételeiben okozhat érezhető anyagi veszteséget. Az Explorer beépített kereső- és hírszolgáltatásai ugyanis ehhez a weboldalhoz kötődnek, így ha a böngészőt kevesebben használják, csökken a portál látogatottsága és reklámértéke is. Közvetve és hosszabb távon az is kárt okozhat a Microsoftnak, hogy a Firefox miatt több figyelem irányul az ingyenes, nyílt forráskódú szoftverekre, így a Linux-rendszerekre, és ez serkentheti azok terjedését is.
Menedzsment Fórum
Bevételkiesést okozhat a Microsoftnak a Firefox terjedése
A felhasználók a biztonsági hibák miatt szavazzák le az Internet Explorert, lassan olyan sokan, hogy azt a redmondi cég büdzséje is megszenvedheti.