A törvény többek között kimondja, hogy a jövőben egyetlen sörreklám sem szólíthatja meg közvetlenül a fiatalokat, és nem gúnyolhatja ki azokat sem, akik nem hódolnak a szenvedélynek. Emellett nem sugallhatja azt, hogy a sörivás azért fontos, mert azáltal sportossá, férfiassá és egészségessé lehet válni. Ehelyett minden reklám felületének legalább 10 százalékán az ivászat egészségre káros hatásaira kell felhívni az ifjúság figyelmét.
Számos sörgyártó viszont - üzleti érdekeitől vezérelve - fittyet hány a kormányzati törekvésekre, és rájátszik a tizenévesek alkohol-imádatára. Az Anheuser-Busch például kimondottan a fiatal korosztály igényeinek kíván megfelelni új típusú söreivel: a cég hamarosan több különleges terméket dob piacra, így a gyümölcs illatú nedű mellett koffeines, guranás és ginsenges italokat kínál majd.
(Menedzsment Fórum)
Bevezetik a "sörözés káros az egészségre" figyelmeztetést Angliában
Nagy-Britannia legnagyobb söripari konszernje, a Scottish & Newcastle (S & N) három márka esetében be kívánja vezetni, hogy az üveg, illetve doboz címkéjén külön szövegben hívják fel a fogyasztók figyelmét a mértéktelen sörivás veszélyeire.