Az MM Packaging Hungaria ötven dolgozót foglalkoztat, és évente 4 ezer tonna kartonpapírt dolgoz fel. A bezárás ez évi költségét az ingatlan jövő évi eladása fedezi a cég szerint. Az indoklás szerint az olyan üzemek, mint Budaörs, a keleti piacnyitás szempontjából kezdetben jónak bizonyultak, de a nagy hatékonyságú termelőhelyek továbbra is Ausztriában és Németországban vannak. A budaörsi bezárás - a szóvivő szavai szerint - mindazonáltal nem jelenti azt, hogy a cég le akarna mondani a további kelet-európai terjeszkedésről.
A budaörsi üzem a Mayr-Melnhof egyetlen termelőegysége Magyarországon. Ezen kívül a cég Kelet-Európában két hajtogatottdoboz-gyártó üzemet működtet Lengyelországban, és egyet-egyet Oroszországban, Ukrajnában és Romániában. A térségben két kartonpapírgyártó üzeme is van, egy Szlovéniában és egy Bulgáriában. A Mayr-Melnhof Packaging 22 európai üzemben évente 500 ezer tonna kartonpapírt dolgoz fel a fogyasztásicikk-ipar számára.
A Mayr-Melnhof Karton AG karton- és csomagolóanyag-gyártó vállalat - Európában az első hajtogatható dobozokból és világelső az újra feldolgozható, szálalapú kartonlapok gyártásában - az első háromnegyed évben 73,3 millió eurós adózott eredményt ért el, 10 százalékkal kevesebbet a tavalyi első kilenchavinál.
A cég elégedett azzal, hogy az értékesítés valamicskét tovább nőtt a továbbra is gyenge nyugat-európai fogyasztói piac ellenére, sőt gyorsult - az első félévben az értékesítés még csak 0,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit -, ám az emelkedő energia- és nyersanyagárak miatt csökkentek az eredmények a tavalyi rekordokhoz képest, habár a harmadik negyedévben az előző negyedhez képest már sikerült kissé emelni az árakat. A bizonytalanságot növelte, hogy a fogyasztói piac gyengesége miatt a teljesítendő megrendelések mennyisége az első kilenc hónapban átlagosan csak 55 ezer tonna volt, az egy évvel korábbi 80 ezer tonna helyett.
Az újra feldolgozható csomagolóanyagok gyártásában viszont az idén is rekord eredmények voltak, amelyek ellensúlyozták a kartonlapok termelésének valamelyes csökkenését, a kihasználatlan kapacitás növekedését. A bevétel növekedésében a tavalyi részesedésvásárlások is tovább segítettek.
Idén is folytatni akarják a terjeszkedést felvásárlások útján, mert a piacot nyomja a lassuló konjunktúra, és nagy az árverseny, mondták a tavalyi eredmények ismertetésekor.
Kapcsolódó anyagok:
310 milliárdnyi csomagolást használunk fel évente
Nem kifizetődő a csomagolóanyagok begyűjtése
Új üzemet épít Füzesabonyban a Duropack
2,3 milliárd forintos svéd beruházás Győrött