[ajanlo=268][igazitas=left/]A szükséges laboratóriumi kísérleteket a héten kezdték meg. A tervek szerint az utasok a reptéri bejelentkezéskor ujjlenyomatot adnának, amit számítógép rögzítene a beszállókártyára. A törzsutasok állandó azonosító kártyát kapnának - írja a lap.
Az is előfordulhat, hogy a Lufthansa hamarabb vezeti be a biometrikus azonosítást, mint a német szövetségi hatóságok. Németországban idén november 1-jén kezdik el kibocsátani a személyes ismertetőjegyekkel ellátott útleveleket, amelyekben egy csipre rögzítik a tulajdonos digitális fényképét, 2007 márciusától pedig két ujjlenyomatát is. Az intenzíven terjeszkedő társaságnak versenyelőnyt hozhat az új eljárás.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, az Európai Bizottság kedden jóváhagyta a német Lufthansa és a svájci Swiss légitársaság fúzióját. Az EU bizottsága azzal a kikötéssel tette lehetővé az egyesülést, hogy a Lufthansának nyolc jelentős európai légikikötőt érintően konkurenseinek kell átadnia bizonyos időkben a le- és felszállási jogokat (slot), mondta Christine Ritz, a Lufthansa szóvivője.
A döntéssel összefüggésben állhat, hogy a Lufthansa együttműködési tárgyalásokba kezdett az Austrian Airlinesszal. Egyes szakaszokra vonatkozóan ez utóbbi két légitársaság vonalmegosztási (code sharing) együttműködési megállapodásról tárgyal, amit az AUA szóvivője szerint a nyárra zárhatnak le.
MTI/Menedzsment Fórum
Biometrikus beszállókártyát vezet be a Lufthansa
Utasait ujjlenyomat alapján azonosító beszállókártyát tervez bevezetni járatain 2006-tól a Lufthansa, tájékoztat a Tagesspiegel napilap. A társaság ezzel próbálja biztosítani, hogy kizárólag az utaslistán szereplő emberek jussanak fel a gépre, írja az MTI.