[ajanlo=1480][igazitas=left/]Az intézmény szerdán jelentette be, hogy jogi úton szeretnék elérni a társaság hirdetéseinek betiltását. A tervezett beadvány szerint bírósági végzést szeretnének olyan tévéreklámok esetében, melyek nézői 15 százaléka 8 év alatti fiatal. Ezt kiegészítik egy webhirdetések és játékpromóciók ellehetetlenítését vagy bármilyen más marketingtechnika betiltásával is. A bejelentés a legfrissebb próbálkozás arra, hogy társadalmilag megfékezzék az Egyesült Államokban tapasztalható széleskörű elhízás jelenségét, írja az MSNBC.
2002-ben a McDonalds ellen adtak be hasonló keresetet a bíróságra, azzal vádolva a társaságot hogy egészségtelen ételek fogyasztására ösztönző reklámokkal megvezette a gyerekeket. A társaság a beadvány néhány kitételét komolytalannak tartotta, a kereset néhány pontját a bíróság is elutasította.
Kapcsolódó anyagok:
Amerika kedvencei: a mogyoró- és csokigolyó
Retro: régi reklámok tartják életben a multikat
Leáldozik a káros Coca-Cola termékek kora
Betiltatnák az EU-ban a hizlaló ételek reklámozását