2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy fogyasztói csoport meg szeretné akadályozni az amerikai Kellogg cégnek, hogy cukros gabonapelyheit gyerekeknek szóló rajzfilmekben vagy egyéb gyerekeknek szóló műsorban reklámozza.

[ajanlo=1480][igazitas=left/]Az intézmény szerdán jelentette be, hogy jogi úton szeretnék elérni a társaság hirdetéseinek betiltását. A tervezett beadvány szerint bírósági végzést szeretnének olyan tévéreklámok esetében, melyek nézői 15 százaléka 8 év alatti fiatal. Ezt kiegészítik egy webhirdetések és játékpromóciók ellehetetlenítését vagy bármilyen más marketingtechnika betiltásával is. A bejelentés a legfrissebb próbálkozás arra, hogy társadalmilag megfékezzék az Egyesült Államokban tapasztalható széleskörű elhízás jelenségét, írja az MSNBC.

2002-ben a McDonalds ellen adtak be hasonló keresetet a bíróságra, azzal vádolva a társaságot hogy egészségtelen ételek fogyasztására ösztönző reklámokkal megvezette a gyerekeket. A társaság a beadvány néhány kitételét komolytalannak tartotta, a kereset néhány pontját a bíróság is elutasította.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Amerika kedvencei: a mogyoró- és csokigolyó
Retro: régi reklámok tartják életben a multikat
Leáldozik a káros Coca-Cola termékek kora
Betiltatnák az EU-ban a hizlaló ételek reklámozását

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!