2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha ma közvélemény kutatást tartanánk arról, a hazai webes társadalom mekkora része hallott már biztosítók internetes biztosításkötési kínálatáról, valószínűleg igen alacsony értéket kapnánk.

Az adatbiztonság kérdésében egyformán járnak el a biztosítók, valamennyien a SSL (Secure Socket Layer) technológiát alkalmazzák, megoldásaik csak abban különböznek, hogy van, aki már a díjszámítás legelején, mások pedig csak a személyes adatok bekérésekor helyezik át a kapcsolatot biztonságos csatornára. Adatvédelmi alapelveiket honlapjuk nyitóoldalán, illetve a szerződéskötési rendszerbe beépítve kommunikálják a társaságok.

Mindegyik társaság bekéri a biztosításkötés során az ügyfél e-mail címét, amire visszajelző levelet küldenek. Az e-mail címnek a biztosító részéről történő további felhasználásához azonban egyik biztosító sem kéri ügyfele jóváhagyását, pedig valószínűsíthető, hogy internetes ügyfeleikkel a továbbiakban, más termékeket illetően direkt e-mailekkel, esetleg vállalati hírlevélen keresztül is kommunikálni kívánnak e cégek.

Az internetes biztosításkötési rendszerek kifejlesztése immár 2 éves múltra tekint vissza Magyarországon. 1999. novemberében a Hungária Biztosító on-line kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szolgáltatással jelentkezett. Első próbálkozásával láncreakciót indított el, hisz az élbolyba tartozó cégek nem akartak lemaradni az új technológia használatában a piacvezető biztosító mögött. 2000-ben az ÁB-Aegon Netpersely néven befektetéshez kötött on-line életbiztosítással, a Generali-Providencia i on-line gépjármű-felelősségbiztosítással rukkolt ki. Még abban az évben az ÁB-Aegon is megkezdte lakásbiztosításának webes értékesítését. Az idei év újabb rendszerek bevezetésének hosszú sorát hozta: A Generali-Providencia és a Hungária on-line lakásbiztosítási termékkel jelentkezett, a Hungária kifejlesztette weben köthető életbiztosítását, a Winterthur utasbiztosítás internetes és wapos történő értékesítését kezdte meg , az ÁB-Aegon is csatlakozott a gépjármű- felelősségbiztosítást kínáló internetes versenyhez. A Generali-Providencia e héten indítja casco díjszámítási és tanácsadó kiközvetítési on-line rendszerét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!