2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha ma közvélemény kutatást tartanánk arról, a hazai webes társadalom mekkora része hallott már biztosítók internetes biztosításkötési kínálatáról, valószínűleg igen alacsony értéket kapnánk.

Az adatbiztonság kérdésében egyformán járnak el a biztosítók, valamennyien a SSL (Secure Socket Layer) technológiát alkalmazzák, megoldásaik csak abban különböznek, hogy van, aki már a díjszámítás legelején, mások pedig csak a személyes adatok bekérésekor helyezik át a kapcsolatot biztonságos csatornára. Adatvédelmi alapelveiket honlapjuk nyitóoldalán, illetve a szerződéskötési rendszerbe beépítve kommunikálják a társaságok.

Mindegyik társaság bekéri a biztosításkötés során az ügyfél e-mail címét, amire visszajelző levelet küldenek. Az e-mail címnek a biztosító részéről történő további felhasználásához azonban egyik biztosító sem kéri ügyfele jóváhagyását, pedig valószínűsíthető, hogy internetes ügyfeleikkel a továbbiakban, más termékeket illetően direkt e-mailekkel, esetleg vállalati hírlevélen keresztül is kommunikálni kívánnak e cégek.

Az internetes biztosításkötési rendszerek kifejlesztése immár 2 éves múltra tekint vissza Magyarországon. 1999. novemberében a Hungária Biztosító on-line kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szolgáltatással jelentkezett. Első próbálkozásával láncreakciót indított el, hisz az élbolyba tartozó cégek nem akartak lemaradni az új technológia használatában a piacvezető biztosító mögött. 2000-ben az ÁB-Aegon Netpersely néven befektetéshez kötött on-line életbiztosítással, a Generali-Providencia i on-line gépjármű-felelősségbiztosítással rukkolt ki. Még abban az évben az ÁB-Aegon is megkezdte lakásbiztosításának webes értékesítését. Az idei év újabb rendszerek bevezetésének hosszú sorát hozta: A Generali-Providencia és a Hungária on-line lakásbiztosítási termékkel jelentkezett, a Hungária kifejlesztette weben köthető életbiztosítását, a Winterthur utasbiztosítás internetes és wapos történő értékesítését kezdte meg , az ÁB-Aegon is csatlakozott a gépjármű- felelősségbiztosítást kínáló internetes versenyhez. A Generali-Providencia e héten indítja casco díjszámítási és tanácsadó kiközvetítési on-line rendszerét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!