A szakértők becslése szerint az idei év online reklámköltéseinek értéke 6 milliárd forint körüli. Novák Péter, a Kirowski Rt. üzletág-igazgatója szerint az összeg duplájáról beszélhetünk ha a blog-marketingre, a vírus-marketingre és a microsite-okra fordított összeget is ide soroljuk. A szakértő szerint a jövőben dinamikus fejlődés várható az egyszerű, nem mozgó és az interaktív hirdetések piacán is. Előbbit üzenetkommunikálásra, míg utóbbit a fogyasztói kapcsolatok interaktívabbá tételére használják.
Még nem tudni, mennyire nyeri el a netezők tetszését a vírus-marketing. Novák szerint az önműködő reklámeszköz nagy ígéret, de fontos, hogy ne derüljön fény a szándékos jellegre. A vírus-marketing olyan megoldás, ami a modern száj-reklám egyik szülöttje, ennek köszönheti népszerűségét Uhrin Benedek is.
A blog-marketing kevésbé ötletorientált, itt a fogyasztó állításába vetett bizalom játszik nagy szerepet. A blogot a fogyasztási cikkeket gyártó cégek mellett biztosítótársaságok, távközlési cégek is használták már. Először it-cégek alkalmazták a megoldást: úgynevezett felvezető fejlesztők vették fel a kapcsolatot partnerekkel és potenciális ügyfelekkel. Így a beszélgetés során közölt információkat szubjektív módon értelmezték az ügyfelek, nem céges reklámként.
Novák szerint a blogok új és jól használható eszközei lehetnek a hirdetőknek. A tartalomszolgáltatóknak azonban kihívást jelentenek, mivel gyakran ilyen forrásokból elégítik ki a felhasználók a napi információszükségletet is, olvasható a Napi Gazdaságban.
Menedzsment Fórum