Ezek a blogok - éppen tulajdonosaik kiléte miatt - sokszor hiteltelennek, értéktelennek, vagy egyszerűen csak reklámnak ítéltetnek. A netes napló, mint kommunikációs eszköz a fesztelenség, közvetlenség és szókimondás jelképe, s az olvasók többsége nehezen tudja e tulajdonságokat a vállalati vezetőkkel azonosítani, írja a BBC.
[ajanlo=174][igazitas=left/]Valóban vannak blogok, amelyek - talán nem szándékosan - szerzőik cégeinek direkt reklámozásába, termékeik dicséretébe torkollanak. Baseler honlapján például egy Boeing gépről ezt olvashatjuk: "Azon légitársaságok számára, amelyek a növekvő üzemanyagárak és más üzemeltetési költségek miatt aggódnak, ez a repülőgép lesz a nyerő. Azt kell hinnem, a 787-es hatalmas vonzerejének nagy része hatékonyságából ered. Arról nem is beszélve, hogy az utasok imádni fogják."
A közvetlenebb hangvételű, nem a vállalatról szóló, őszinte naplókat azonban jól fogadja a közönség, így ezek üzleti szempontból is jövedelmezők lehetnek, hiszen a fogyasztók jobban fognak emlékezni az adott cégre.
Menedzsment Fórum
Blogírás közben is cégükre gondolnak a nagyvezérek
Sok multinacionális nagyvállalat vezetői működtetnek webnaplókat. Bob Lutz, a General Motors alelnöke, Randy Baseler, a Boeing kereskedelmi repülési részlegének alelnöke, és Jonathan Schwartz, a Sun Microsystems elnöke mind megosztják velünk gondolataikat a világhálón.