2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sok multinacionális nagyvállalat vezetői működtetnek webnaplókat. Bob Lutz, a General Motors alelnöke, Randy Baseler, a Boeing kereskedelmi repülési részlegének alelnöke, és Jonathan Schwartz, a Sun Microsystems elnöke mind megosztják velünk gondolataikat a világhálón.

Ezek a blogok - éppen tulajdonosaik kiléte miatt - sokszor hiteltelennek, értéktelennek, vagy egyszerűen csak reklámnak ítéltetnek. A netes napló, mint kommunikációs eszköz a fesztelenség, közvetlenség és szókimondás jelképe, s az olvasók többsége nehezen tudja e tulajdonságokat a vállalati vezetőkkel azonosítani, írja a BBC.

[ajanlo=174][igazitas=left/]Valóban vannak blogok, amelyek - talán nem szándékosan - szerzőik cégeinek direkt reklámozásába, termékeik dicséretébe torkollanak. Baseler honlapján például egy Boeing gépről ezt olvashatjuk: "Azon légitársaságok számára, amelyek a növekvő üzemanyagárak és más üzemeltetési költségek miatt aggódnak, ez a repülőgép lesz a nyerő. Azt kell hinnem, a 787-es hatalmas vonzerejének nagy része hatékonyságából ered. Arról nem is beszélve, hogy az utasok imádni fogják."

A közvetlenebb hangvételű, nem a vállalatról szóló, őszinte naplókat azonban jól fogadja a közönség, így ezek üzleti szempontból is jövedelmezők lehetnek, hiszen a fogyasztók jobban fognak emlékezni az adott cégre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!