2p

Sok multinacionális nagyvállalat vezetői működtetnek webnaplókat. Bob Lutz, a General Motors alelnöke, Randy Baseler, a Boeing kereskedelmi repülési részlegének alelnöke, és Jonathan Schwartz, a Sun Microsystems elnöke mind megosztják velünk gondolataikat a világhálón.

Ezek a blogok - éppen tulajdonosaik kiléte miatt - sokszor hiteltelennek, értéktelennek, vagy egyszerűen csak reklámnak ítéltetnek. A netes napló, mint kommunikációs eszköz a fesztelenség, közvetlenség és szókimondás jelképe, s az olvasók többsége nehezen tudja e tulajdonságokat a vállalati vezetőkkel azonosítani, írja a BBC.

[ajanlo=174][igazitas=left/]Valóban vannak blogok, amelyek - talán nem szándékosan - szerzőik cégeinek direkt reklámozásába, termékeik dicséretébe torkollanak. Baseler honlapján például egy Boeing gépről ezt olvashatjuk: "Azon légitársaságok számára, amelyek a növekvő üzemanyagárak és más üzemeltetési költségek miatt aggódnak, ez a repülőgép lesz a nyerő. Azt kell hinnem, a 787-es hatalmas vonzerejének nagy része hatékonyságából ered. Arról nem is beszélve, hogy az utasok imádni fogják."

A közvetlenebb hangvételű, nem a vállalatról szóló, őszinte naplókat azonban jól fogadja a közönség, így ezek üzleti szempontból is jövedelmezők lehetnek, hiszen a fogyasztók jobban fognak emlékezni az adott cégre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!