A felek tavaly novemberben már megállapodtak 70 repülő eladásáról, ez egészült most ki 150-re. Az amerikai vállalat tavaly 120 járművet értékesített Kínában. A távol-keleti ország tavaly decemberben 150 Airbus-gépet is rendelt, melyek értéke listaáron több mint 9 milliárd dollár - közli az AP hírügynökség.
Az Airbus korábban bejelentette, hogy tovább fogja fejleszteni nagy hatótávolságú A350-es típusát, mivel a Boeing 787-es Dreamlinerrel folytatott küzdelemben a mérnökök "összecsapták" a gépet, amire már több ügyfél panaszkodott. A bejelentéssel Gustav Humbert vezérigazgató gyakorlatilag elismerte, hogy cége - a szóban forgó kategóriában legalábbis - alulmaradt amerikai ősellenségével szemben. Az Airbus stratégiájában a leghangsúlyosabb elem a hatalmas A380-as szuperjumbo, ezzel szemben a Boeing inkább az európaiak A350-esének megfelelő, gazdaságosabb, nagy hatótávolságú 787 Dreamlinerre koncentrál. Ennek köszönhető, hogy ebben a - mostanában egyébként igen népszerű - repülőgép-osztályban egyelőre az amerikaiak üdvöskéje teljesít jobban - írta korábban az mfor.hu.
A bejelentés az után látott napvilágot, hogy kiderült, az amerikai gyártót éppen egyik kínai üzlete miatt büntették komoly összegre, 15 millió dollárra. A cég Kínának 19 olyan repülőgépet adott el 2000 és 2003 között, melyek navigációs rendszere a Maverick rakétában is megtalálható chippel van felszerelve. Ez törvénybe ütközik, hiszen Kína a fegyverkereskedelemi korlátozások szempontjából előkelő helyen szerepel.