A társaság szóvivőjének elmondása szerint a cég 737-800 és 737-900 típusú gépeket vesz. Ezekkel együtt a vállalat 85 repülőgéppel rendelkezik majd, amelyek már lehetővé teszik, hogy új járatok induljanak indiai, ausztrál, valamint belföldi városokba. A 737-esnek négy különböző változata létezik, ezek ára 44 és 74 millió dollár között mozog, a 900-as, legdrágább változat 177 utast szállít két osztályon. A beruházással egy időben a cég leselejtezi 38 darab McDonnell Douglas MD80 típusú repülőgépét - írja a Bloomberg.
A Boeing gépek az Airbus A320-asával versenyeztek a légitársaság pályázatán. Az A320-as darabja 63 millió amerikai dollárba kerül. Ahogy a Menedzsment Fórum a Boeing alelnökét idézve már korábban megírta, akár politikai kapcsolatokat is megterhelhet az a vita, amely a repülőgépgyártók több milliárdos szubvenciói miatt az USA és az EU között robbant ki. A felek kölcsönösen évek óta azzal vádolják egymást, hogy bújtatott állami támogatással fejlesztenek ki új típusokat.
Egy virginiai tanácsadó cég elemzője szerint az ázsiai gazdasági növekedés és a légitársaságok liberalizációja gazdagabb embereket és a légi közlekedéshez való könnyebb hozzáférést jelent, így nem csoda, hogy a nagy légitársaságok között éles verseny alakult ki. A Lion Air legnagyobb ellenfele jelenleg a PT Garuda Indonesia.
Menedzsment Fórum
Boeinggel bővít az indonéz légitársaság
3,9 milliárd dollár értékben, 60 darab Boeing gépet vásárol a PT Lion Mentari Airline, Indonézia legnagyobb költségvetésű légitársasága. Az új repülők thaiföldi és indiai célállomásokra fognak közlekedni.