Mint ismert, a MÁV augusztus 15-én aláírta a szerződést a még 2004. április 30-án 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győztesével, a svájci Stadler Bussnang AG-vel. A dokumentumba azonban - Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter kifejezett kérésére - egy külön passzus is bekerült. Eszerint amennyiben a KDb - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - a Bombardier fellebezése nyomán mégis megsemmisíti a MÁV döntését, akkor a most tető alá hozott szerződés érvénytelenné válik.
A KDb-nek - a kanadai-német társaság fellebezésének beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva - 30 nap áll rendelkezésre az újabb döntés meghozatalára, ez a határidő egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. Ez idő alatt a bizottság ideiglenes intézkedést is hozhat, amelyben megtilthatja a szerződéskötést. Korábban - a jelenlegi helyzettel ellentétben - ez mindkétszer a döntéstől számított nyolc munkanapon belül történt meg. A testület - a korábbiakhoz hasonlóan - nyilvános tárgyalást tart majd az ügyben, augusztus 26-án.
Amennyiben a KDb ismételten helyt adna a Bombardier kérelmének, úgy patthelyzet alakulhat ki. A bizottság akár érvénytelenítheti is az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhet.
Menedzsment Fórum
Bombardier: a drágább ajánlatot fogadta el a MÁV
Hiányosak és megalapozatlanok a MÁV Rt. és a Stadler által 2005. augusztus 15-én aláírt megállapodások, állítja közleményében Dian József, a Bombardier ügyvezető igazgatója.