3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Bombardier osztja a MÁV azon véleményét, miszerint ne lobbi-tevékenység döntse el a motorvonat-tender végeredményét. A társaság ezzel a vasúttársaság azon vádjára válaszol, miszerint a cég félretájékoztatja és lobbi-tevékenységéhez használja fel Dunakeszi önkormányzatát.



[ajanlo=474][igazitas=left/]Dian József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója "nem tud mit kezdeni a MÁV minden alapot nélkülöző vádjaival." Véleménye szerint visszatetsző, amikor a MÁV a Bombardier-t megtévesztéssel, információk átadásának elmulasztásával vádolja. "A jó hírnév védelme is megköveteli, hogy vállalatunk a törvények és az üzleti etikai normák szerint járjon el" - tette hozzá.

Dian továbbra is kitart amellett, hogy ajánlatuk minden szempontból jobb és összességében kedvezőbb vetélytársénál. Az új motorvonatok beszerzésére szánt összegnél jelentkező 8 milliárd forintos árelőny 30 darab jármű beszerzése esetén plusz 4, 60 darab jármű esetén plusz 8 új járművet jelent, véli.

[ajanlo=435][igazitas=right/]
"A vádaskodások helyett a MÁV-nak el kellene szánnia magát arra, hogy kiértékelje érvényes, a kiírásnak és Közbeszerzési Döntőbizottság (Kdb) határozatainak mindenben megfelelő ajánlatunkat" - áll a cég közleményében.

A MÁV korábban úgy vélekedett: a Bombardier lobbi-tevékenységhez használja fel Dunakeszi önkormányzatát. Egyben utalt arra, hogy a kanadai német cég - a kellő információk átadásának elmulasztásával - megtévesztette az önkormányzatot annak érdekében, hogy céljának eléréséhez hivatalos szervtől is támogatást kapjon.

A MÁV - mint a Bombardier-MÁV Kft. résztulajdonosa - cáfolta Kecskeméthy Géza polgármester azon állításait, miszerint 500 dolgozó munkahelye kerül veszélybe a dunakeszi cégnél, amennyiben nem a kanadai-német társaság nyeri az elővárosi motorvonattendert. A vasúttársaságnak nincs leépítési terve, annak szükségességét sem a megrendelések, sem a bevételek, sem egyéb tényezők nem indokolják.

A polgármester egyetért a Bombardier vezetőivel abban, hogy a vasúttársaság a céget egyoldalúan hátrányban részesíti. Emiatt az önkormányzat jogi úton, "perbeli beavatkozóként" támogatja a vállalatot, amennyiben az beperli a MÁV-ot.

Mint ismert, a MÁV augusztus 4-én harmadszor is a svájci Stadlert hirdette ki a 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győzteseként, a döntést azonban a Bombardier - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - megtámadta a KDb-nél. A testület augusztus 26-án tartott nyilvános tárgyalást az ügyben.

A KDb-nek eredetileg szeptember 3-ig kellett volna döntést hozni az ügyben, mivel a fellebezés beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva ekkor jár le a 30 napos határidő. A testület azonban - élve a törvény adta lehetőséggel - 10 nappal, azaz szeptember 13-ig meghosszabbította azt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!