[ajanlo=474][igazitas=left/]Dian József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója "nem tud mit kezdeni a MÁV minden alapot nélkülöző vádjaival." Véleménye szerint visszatetsző, amikor a MÁV a Bombardier-t megtévesztéssel, információk átadásának elmulasztásával vádolja. "A jó hírnév védelme is megköveteli, hogy vállalatunk a törvények és az üzleti etikai normák szerint járjon el" - tette hozzá.
Dian továbbra is kitart amellett, hogy ajánlatuk minden szempontból jobb és összességében kedvezőbb vetélytársénál. Az új motorvonatok beszerzésére szánt összegnél jelentkező 8 milliárd forintos árelőny 30 darab jármű beszerzése esetén plusz 4, 60 darab jármű esetén plusz 8 új járművet jelent, véli.
[ajanlo=435][igazitas=right/]
"A vádaskodások helyett a MÁV-nak el kellene szánnia magát arra, hogy kiértékelje érvényes, a kiírásnak és Közbeszerzési Döntőbizottság (Kdb) határozatainak mindenben megfelelő ajánlatunkat" - áll a cég közleményében.
A MÁV korábban úgy vélekedett: a Bombardier lobbi-tevékenységhez használja fel Dunakeszi önkormányzatát. Egyben utalt arra, hogy a kanadai német cég - a kellő információk átadásának elmulasztásával - megtévesztette az önkormányzatot annak érdekében, hogy céljának eléréséhez hivatalos szervtől is támogatást kapjon.
A MÁV - mint a Bombardier-MÁV Kft. résztulajdonosa - cáfolta Kecskeméthy Géza polgármester azon állításait, miszerint 500 dolgozó munkahelye kerül veszélybe a dunakeszi cégnél, amennyiben nem a kanadai-német társaság nyeri az elővárosi motorvonattendert. A vasúttársaságnak nincs leépítési terve, annak szükségességét sem a megrendelések, sem a bevételek, sem egyéb tényezők nem indokolják.
A polgármester egyetért a Bombardier vezetőivel abban, hogy a vasúttársaság a céget egyoldalúan hátrányban részesíti. Emiatt az önkormányzat jogi úton, "perbeli beavatkozóként" támogatja a vállalatot, amennyiben az beperli a MÁV-ot.
Mint ismert, a MÁV augusztus 4-én harmadszor is a svájci Stadlert hirdette ki a 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győzteseként, a döntést azonban a Bombardier - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - megtámadta a KDb-nél. A testület augusztus 26-án tartott nyilvános tárgyalást az ügyben.
A KDb-nek eredetileg szeptember 3-ig kellett volna döntést hozni az ügyben, mivel a fellebezés beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva ekkor jár le a 30 napos határidő. A testület azonban - élve a törvény adta lehetőséggel - 10 nappal, azaz szeptember 13-ig meghosszabbította azt.
Menedzsment Fórum
Bombardier: nem lobbival győzzük le a Stadlert
A Bombardier osztja a MÁV azon véleményét, miszerint ne lobbi-tevékenység döntse el a motorvonat-tender végeredményét. A társaság ezzel a vasúttársaság azon vádjára válaszol, miszerint a cég félretájékoztatja és lobbi-tevékenységéhez használja fel Dunakeszi önkormányzatát.