2002. július 4. 11:14

Az év első öt hónapjában mintegy 2,7 százalékos bővülést produkált a hazai sörpiac. A bővülés a kiszerelés minden formáját érintette, a dobozos csomagolás azonban számottevő javulást ért el.

Az év első öt hónapjában mintegy 2,7 százalékos bővülést produkált a hazai sörpiac. A bővülés a kiszerelés minden formáját érintette, a dobozos csomagolás azonban számottevő javulást ért el, így az értékesített mennyiség mintegy 15 százaléka kerül így a fogyasztókhoz.

A hazai sörpiac alakulására elsősorban az időjárási tényezők vannak hatással, ám az olyan a sörfogyasztást növelő események, mint az idei labdarúgó világbajnokság is a növekvő értékesítés irányába hatnak.

Az értékesített mennyiség terén továbbra is a Borsodi Sörgyár áll az élen. A cég az idei év első felében a tavalyihoz képest 9-10 százalékkal, 91 ezer hektoliterrel növelte eladásait. Ezzel az első hat hónapban 1,052 millióra nőtt az eladott sör mennyisége - tavaly 961 ezer hektolitert értékesítettek. Január-júniusban az értékesített mennyiség az éves terv 45-46 százaléka, az év egészében 2,15-2,2 millió hektoliter sört terveznek eladni.

A sörfogyasztás növekedését segítheti elő a szakemberek szerint a javuló minőség, hiszen a hazai előállítású nedük nemzetközi összehasonlításban is egyre inkább megállják a helyüket. A legutóbbi brüsszeli Mond Selection világminősítésen aranyérmet kapott a Pécsi Sörfőzde Szalon és Szalon barna terméke, és hasonló elismerésben részesült a Dreher Classic és a Kaiser is a több száz mintából. Ám míg a piaci reakciók óvatosan visszafogottak a hazai sörökkel szemben, az úgynevezett „vakteszteken” rendre az elsők között végeznek e termékek.