Előretör az online jegyértékesítés
A fokozódó reklámkiadások mellett a cég új értékesítési csatornák, valamint technológia újítások térnyerésével is próbálja csábítani az ügyfeleket. Erre példa, hogy hazánkban április 1-től már csak elektronikus jegyet - kóddal ellátott, bármikor pótolható kis papírt - bocsát ki a cég. Az internetes értékesítés terjedését pedig jelzi, hogy Magyarországon a BA által eladott repülőjegyek több mint húsz százaléka a világhálón talál gazdára.
Nemzetközi téren rövidesen totális áttörés várható: míg tavaly a társaság által értékesített európai turistajegyeknek a fele a heti 1,5 millió látogatót regisztráló BA-honlapon kelt el, addig a tervek szerint 2005 végére ez az arány 100 százalékra emelkedik.
A társaság a tavalyi visszaesés után az idei évtől 5 százalékos forgalom-, illetve 8 százalékos utasszám-növekedést vár a magyarországi piacon. A marketing igazgató szerint mindenesetre bizakodásra adhat okot, hogy a budapesti járatok kapacitáskihasználtsága (76,6 százalék) felülmúlta a konszern nemzetközi átlagát (75,4 százalék), a turistaözönt hozó nyári hónapokban pedig elérte a 82 százalékot.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
British Airways: új járat, nem árvadászoknak
A British Airways (BA) március végén beindította negyedik járatát Budapest és London között. A cég reklámjai itthon elsősorban a kereskedelmi rádiókban és az interneten tűnnek fel, ami jelzi: a BA - az üzleti utasokon túl - egyre inkább nyit a fiatal turisták felé, ám az egyforintos jegyekre spekuláló ügyfélkört meghagyja a fapadosoknak.