Amennyiben nem változik a légitársaság struktúrája, nem képes tovább működni. Irányítása nem megfelelő, szabályosan elszórja az állami pénzeket, annak ellenére, hogy 2003-ban már mint a nehéz sorsú előd, az Olympic Airways utódjaként jött létre.
Brüsszel már korábban is kérte azt a több mint 40 millió eurónak megfelelő összeg visszatérítését, amivel 1998-ban az Olympicot a görög kormány segítette, miként a további támogatásokét is, amit azóta kapott. Ezek együttes összege 150 millió euró felett van. A támogatásokról Brüsszel már tavaly megkezdte vizsgálatát.
A görög kormány augusztusban jelentette be, hogy előzetes megállapodásként szándéknyilatkozat született az állami Olympic Airlines légitársaság eladásáról az Olympic Investors-York Capital nevű magánbefektetői konzorciumnál.
Az Olympic Airlinesra öten pályáztak: az ugyancsak görög Aegean Airlines magán légitársaság, a német Intro Holding GmbH a dba fapados légitársasággal együtt, a holland Sure Estate befektetési cég, valamint a brit Klesh and Co.
A luxemburgi Európai Bíróság - évek óta tartó vita után - májusban arra ítélte Görögországot az Olimpic Airways légitársaságnak juttatott állami támogatások ügyében, hogy fizesse meg az Európai Uniónak azt az összesen 194 millió dollárnyi támogatást, amelyet a légitársaságnak adott és nem követelt vissza.
A bíróság szerint a görög hatóságok gyakorlatilag szemet hunytak afelett, hogy a légitársaság nem megfelelően törlesztette a neki juttatott szubvenciókat. Ez pedig az ítélet szerint az uniós szerződésből fakadó kötelezettségek megszegése, számol be az MTI.