Interneten keresnek úti célt a bulituristák
Holtszezonban is várják a turistákat
[ajanlo=1268][igazitas=right/]A kedvező adatok még nem adnak okot arra, hogy az illetékesek "hátradőljenek a fotelben", ezért a holtszezon fellendítésére újabb reklámkampány indul. Ebben az internetre helyezik a fő hangsúlyt. A kampány részeként kilenc kisfilmet készítenek Budapestről.
A filmeket a legfőbb küldőpiacok (Németország, Nagy Britannia, Olaszország) leglátogatottabb turisztikai és utazási honlapjairól lehet majd letölteni, emellett elérhetők lesznek a www.budapest.hu oldalról is.
Az interneten szólítják meg a "bulituristákat"
Az internet kiemelt szerepét nagyrészt a diszkont légitársaságokkal érkezők köre indokolja. A vendégforgalom növekedésében fontos szerepet játszó célcsoport elsősorban a világhálóról gyűjti be információit az érintett országokról. A fapados járatokkal érkezők fő célja egyébként az úgynevezett "buliturizmus". Őket elsősorban a budapesti szórakozási lehetőségek vonzzák. Ide tartoznak a koncertek, fesztiválok és a hangulatos vendéglátóegységek is.
Tavaly ősszel kilenc fapados légitársaság indított közvetlen járatot Budapestre összesen negyven európai városból. Az így érkező turisták napi átlagos költése száz euró, átlagos itt tartózkodási idejük 2,7 nap volt. Szintén nem mellékes, hogy az internetes médiakampány költségei jóval alacsonyabbak, mint a nyomtatott magazinokban futóké. A kiválasztott honlapokat ráadásul kifejezetten az utazni vágyók keresik fel.
A Margit-sziget az őszben |
|
A világhálós reklámok mellett élő Road Show-k is zajlanak Európa nagyvárosaiban, melyek lebonyolításában a BTH-nak a Magyar Turizmus Rt. nyújt segítséget. A Budapest és környékét népszerűsítő előadásokkal Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Franciaország városait keresik fel.
A rendezvényekre minden alkalommal meghívják a legrangosabb helyi utazásszervezőket, utazási irodákat, valamint az írott és elektronikus média képviselőit. Az országok kiválasztásánál a fő szerepet az onnan érkező látogatók száma játszotta. A két legfőbb európai küldőpiac továbbra is Nagy-Britannia és Németország. Mellettük Olaszországból és Spanyolországból érkeznek legtöbben hozzánk. A tengerentúli vendégek körében a japán turisták száma figyelemre méltó.
Kiss GergelyMenedzsment Fórum