Az ALSTOM új formatervező csapata - a tervek szerint - a BKV számára javasolt Metropolis szerelvényeket Budapest közlekedési arculatághoz igazítja, úgy, hogy közben a metrók egyedi formai jellemzőit is megtartja, derül ki a társaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményéből.
"Szerelvényeink egyszerre hordozzák majd magukon az adott város, valamint vállalatunk stílusjegyeit" - mondta Philippe Mellier, az ALSTOM Transport elnöke. "A vasutaknak ugyanakkora figyelmet kell fordítaniuk az esztétikumra, amint ezt a légi közlekedésben és az autóiparban már megszokhattuk. A vasúti iparágban cégünk az első, amely ezt a szemléletmódot alkalmazza" - tette hozzá az elnök.
Úgy vélik: a városok arcát nemcsak természeti adottságaik és épületeik határozzák meg, hanem - nagy számuknál fogva - a közlekedési eszközök színe és formája is. Budapesten például közel ezer autóbusz, valamint több száz villamoskocsi és metrószelvény jár.
[ajanlo=574][igazitas=right/]Ezt a nemzetközi igényt felismerve a vállalat önálló formatervező részleget hozott létre. Ennek vezetője Xavier Allard, aki 21 év tapasztalattal rendelkezik a közúti járművek design-jának területén. A szakember előzőleg a Renault haszongépjármű üzletágának formatervezési és design igazgatójaként dolgozott. A Renault Allard vezetésével fejlesztette ki például a "RADIANCE" teherautó koncepcióját.
Az új design részleg - mostantól komplexebb, az eddigieknél több részletre kiterjedő ipari formatervezési megközelítést alkalmazva - a dizájnt már a vonatszerelvények fejlesztésének folyamatába integrálja. A végleges formát azonban továbbra is a megrendelőkkel együttműködve fogja személyre, azaz az adott város igényeire szabni. Külső szakértők egyes esetekben továbbra is részt vesznek majd a tervezésben, de a vonatok egyediségét egységes stratégia határozza majd meg.
Mint ismert, az ALSTOM - Budapest Metropolis Konzorcium néven - a Transelektro Közlekedési Rt.-vel közösen indul a BKV M4 és M2 metróvonal gördülőállományának beszerzésére kiírt tenderen.
Menedzsment Fórum