2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKV számára kínált metrók külső és belső dizájnjának kialakítását egy most létrehozott részleg koordinálja majd az Alstomnál. A cég úgy véli: a járműveknek nemcsak a vállalat, de a megrendelő városok egyedi arculatát is tükrözniük kell.

Az ALSTOM új formatervező csapata - a tervek szerint - a BKV számára javasolt Metropolis szerelvényeket Budapest közlekedési arculatághoz igazítja, úgy, hogy közben a metrók egyedi formai jellemzőit is megtartja, derül ki a társaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményéből.

"Szerelvényeink egyszerre hordozzák majd magukon az adott város, valamint vállalatunk stílusjegyeit" - mondta Philippe Mellier, az ALSTOM Transport elnöke. "A vasutaknak ugyanakkora figyelmet kell fordítaniuk az esztétikumra, amint ezt a légi közlekedésben és az autóiparban már megszokhattuk. A vasúti iparágban cégünk az első, amely ezt a szemléletmódot alkalmazza" - tette hozzá az elnök.

Városképhez igazított párizsi villamos látványterve

Úgy vélik: a városok arcát nemcsak természeti adottságaik és épületeik határozzák meg, hanem - nagy számuknál fogva - a közlekedési eszközök színe és formája is. Budapesten például közel ezer autóbusz, valamint több száz villamoskocsi és metrószelvény jár.

[ajanlo=574][igazitas=right/]Ezt a nemzetközi igényt felismerve a vállalat önálló formatervező részleget hozott létre. Ennek vezetője Xavier Allard, aki 21 év tapasztalattal rendelkezik a közúti járművek design-jának területén. A szakember előzőleg a Renault haszongépjármű üzletágának formatervezési és design igazgatójaként dolgozott. A Renault Allard vezetésével fejlesztette ki például a "RADIANCE" teherautó koncepcióját.

Az új design részleg - mostantól komplexebb, az eddigieknél több részletre kiterjedő ipari formatervezési megközelítést alkalmazva - a dizájnt már a vonatszerelvények fejlesztésének folyamatába integrálja. A végleges formát azonban továbbra is a megrendelőkkel együttműködve fogja személyre, azaz az adott város igényeire szabni. Külső szakértők egyes esetekben továbbra is részt vesznek majd a tervezésben, de a vonatok egyediségét egységes stratégia határozza majd meg.

Mint ismert, az ALSTOM - Budapest Metropolis Konzorcium néven - a Transelektro Közlekedési Rt.-vel közösen indul a BKV M4 és M2 metróvonal gördülőállományának beszerzésére kiírt tenderen.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!