Az utóbbi években azonban a névválasztás problémáira derült fény. Az Anheuser-Busch sörfőzdét alapító Adolphus Busch sosem gondolta volna, hogy az Egyesült Államokban több mint 50 százalékos piaci részesedéssel rendelkező vállalata hírnevét a világ másik felén egy másik sörfőzde aknázza majd ki. Azt sem gondolta volna, hogy a mai Csehország területén akad egy kisváros, melynek neve kísértetiesen hasonlít az általa választott névre.
A cseh Budejovicky sörfőzde jelenleg is harcol a Anheuser-Busch főzdével a Budweiser márka jogaiért Európában. A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) márciusban nem fogadta el a Budejovicky Budvar érvelését, miszerint a Budweiser a cseh városkának Budejovicky-nak a német fordítása lenne. Ebből kifolyólag a földrajzi indíttatású indoklás nem volt megfelelő a szervezet számára, írja az MSNBC.
Most az ügy már nemcsak Európában, hanem az Államokban is folytatódik, mivel a cseh főzde Budejovicky Mestansky Pivovar (BMP) néven már Missouri államban is értékesíti nedűit. A Budejovicky Budvar nem kíván márkaharcba keveredni a Anheuser-Busch főzdével, a piac úgyis eldönti melyik sör lesz a piacvezető.
Kapcsolódó anyagok:
Ádáz küzdelem a világ legerősebb söre címéért
Már a csapból is cseh sör folyik